چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
 طرح جامع شهر لاهیجان در سال 93 به شهرداری ابلاغ گردید که برابر آن حریم ضلع شمالی کمربندی حریم 38 متر تعریف شده درحالیکه همین حریم در ضلع جنوبی کمربندی 27/5 متر می باشد و این موضوع مشکلات عدیده ای برای شهروندان به جهت استفاده از حقوق مالکانه خود ، و از سویی برای شهرداری نیز باعث پرداخت غرامت های سنگین ناشی از آراء قضائی گردیده است که متاسفانه علیرغم نامه نگاری های زیادی که از گذشته تاکنون با مسئولین استانی و کشوری و حتی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، نتیجه ای در بر نداشت که این موضوع باعث عدم نوسازی و رکود ساخت و ساز در ضلع شمالی و تخریب سیما و منظر شهری این منطقه که مسیر اصلی تردد می باشد گردیده که زیبنده شهر لاهیجان بعنوان شهر نمونه گردشگری و مطرح در حوزه توریست است، نمی باشد.
وی گفت : با توجه به اینکه کمربندی جدیدی برای شهر لاهیجان تعریف گردیده ، اصرار شورا و شهرداری براین است که کمربندی موجود از بافت کمربندی خارج شود و حریم ضلع شمالی آن ، همچون ضلع جنوبی بصورت قرینه و حریم 27/5 متر برگردد تا بیش از این شهرداری در این منطقه از بابت غرامت متضرر نشود و مشکل شهروندان نیز مرتفع گردد .
وی افزود : در همین راستا ، ضوابط طرح جامع جدید نسبت به طرح جامع گذشته یک یا دو طبقه کاهش داشته است و با توجه به عدم رعایت حقوق مکتسبه در بحث تراکم ، طبقات و سطح اشغال در ضوابط طرح جامع جدید نسبت به طرح جامع گذشته ، باعث مشکلات عدیده ای برای شهروندان گردیده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اظهار داشت : بخش اعظمی از شهر ، بافت قدیم اعلام شده است که نسبت به طرح جامع قبل تقریباً 50 درصد افزایش دارد و سازندگان بیش از دو طبقه مجاز نیستند و شهرداری در این مناطق با استعلام از اداره میراث و برابر ضوابط جدید پروانه صادر می کند و از طرفی هم در مناطق کم برخوردار، سازندگان استقبال زیادی برای ساخت و ساز ندارند و این موضوع باعث شده شهرداری در بخش صدور پروانه با مشکل عدیده ای مواجه شودو از طرف دیگر هم شهرداری ها منبع درآمد پایدار برای پرداخت هزینه های عمرانی و جاری خود ندارند.وی از آقای فرخی خواستار حمایت و پیگیری این موضوع از وزارت راه و شهرسازی به جهت رفع مشکلات شهروندان شدند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به مشکل آب و فاضلاب لاهیجان اشاره و افزود : اکثر مناطق کم برخوردار لاهیجان فاقد شبکه تاسیسات فاضلاب هستند و شهرداری برای آسفالت این مناطق با مشکل مواجه است . در منطقه لاشیدان و شادهسر با توجه به اینکه فاصله چندانی با تصفیه خانه فاضلاب شهری ندارند حتی یک متر لوله شبکه فاضلاب ندارد . در منطقه رسالت ، فاضلاب روباز وجود دارد و در این گرمای هوا ، بوع نامطبوع مردم را کلافه کرده است.
وی از نماینده مردم در مجلس خواست جهت رفع مشکل فاضلاب لاهیجان رایزنی هایی را با مدیرکل آب و فاضلاب انجام داده تا انشاءا.. از مشکلات شهروندان در این حوزه کاسته شود.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil