جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری نوداد شرکت برق بخش کلاچای شهرستان رودسر در اقدامی غیر کارشناسی با نصب 7 تیر برق درکوچه داوودی کندسر محله بی بالان و آماده سازی بستر برای نصب ترانس برای بهره مندی فرد مورد نظر از برق سه فاز ،بواقع با نادیده گرفتن حقوق دهها اهالی این روستا که سال ها با افت شدید ولتاژ برق مواجه هستند ،به احتمال رانت ساختاری دراین پروژه دامن زده است .

دراین باره رییس اداره برق کلاچای می گوید: ما بر اساس دستورسازمانی  درکوچه یک متری هم هر تعداد تیر لازم باشد نصب خواهیم کرد .

این درحالی است که سال هاست درمجاورت این کوچه فردی با تاسیس یک دامداری بدنبال تامین برق میباشد که همواره با موانع اداری کاری بهنگام برایش انجام نداده اند .

عبدالهی درپاسخ به این  پرسش که در کوچه کم عرضی که با دودیوار بلند تا عمق 250 متری گسترش یافته و از قابلیت اقتصادی ای هم برخودار نیست ،چرا این پروژه در حال اجرا می باشد ،گفت :پرسش خود را به صورت مکتوب ارایه دهید بررسی کارشناسانه صورت پذیرد.

آقایی پوررییس اداره برق شهرستان رودسر هم بدون توجه به تضییع حقوق اهالی ونصب7 تیر برق بهراه ترانس درکوچه داوودی تنها برای جلب رضایت یکنفر،از بهره مندی مردم تاعمق 500 متری خبرداد و گفت وافزود:اهالی باید تقاضای خود برای جبران ضعف برق خیابان کاج معروف به جاده کشتارگاه را ارایه دهند تا پس از بررسی کارسازی شود.

یاد آوری این نکته ضروری است که درچند سال اخیر هم دهیاری هم بخشدار وهم اداره برق با نوسان شدید برق این منطقه اقتصادی که چندین دامداری ،مرغداری وصدها هکتار باغ کیوی دارد آگاهی داشته وگویا همواره نبود اعتبار دلیل عدم پاسخ گویی به  خواسته دهها خانوار تولید کننده بوده است .

ناگفته نماند که در چند ماه گذشته موارد بسیاری دربرخی روستا ها بوده که برای جابجایی یک تیر برق اهالی بارها به شرکت برق مراجعه کرده اند که همه  را به فقدان بودجه حواله داده اند .

سعیدی معاون برنامه ریزی برق استان گیلان هم اعتقاد دارد که باید اول مشکلات نوسان برق اهالی در این ناحیه اقتصادی برطرف شود وآنگاه به اولویت های دیگرکه اهمیت کمتری دارند ،پرداخته شود .

عباسی دهیار کندسر به اجرای  این پروژه که با مشارکت مالی چندنفر به اجرا درآمده اشاره کرد وگفت :همه ی کار های قانونی دراجرای این پروژه دیده  شده واعتراض های صورت پذیرفته باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

اگر چه درچند روز اخیر شایع شده که متمولین با حمایت مالی از دهیاری راه را برای اجرای چنین پروژه ای باز کرده اند ،عدم حضورافراد بهره مند درهنگام اجرای این پروژه نیز بر شک وشبهه ها افزوده است .

دراجرای این پروژه که با درگیری فیزیکی همراه شد ،شرکت برق ترانس وسایر ملزومات کار را از منطقه خارج  کرد تا درصورت جلب رضایت مردم دوباره با شیوه ای متفاوت کار به اجرا گذاشته شود .

آنچه در اجرای این پروژه ها همواره مردم را دچار شک وتردید کرده است ، نبود شفافیت ووجود فساد درساختارهای اداری و ناتوانی اقتصادی دهیاری ها وگاهی زد وبندهایی که دهیاران با خریداران زمین، درخواست کنندگان برق وگاز وآب و...داشته اند ،سبب شده که حتی پروژهایی با اهمیت زیاد هم دلواپسی مردمی را بهمراه داشته باشد.

بهرروی این پروژه بی گمان باید بوسیله بازرسی،حراست وحتی قوه قضا مورد بررسی عمیق قرار گیرد تا اگر فسادی درآن باشد با همه ی عوامل آن برخورد جدی  شود تا حق مردمی رنجدیده به مهاجران بی درد هدیه  نشود

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil