سه شنبه 28 فروردین 1403

دکتر شهدی نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با تبریک 25 تیرماه روز تامین اجتماعی به جامعه کارگری و کارفرمایی و کارکنان درمانی و بیمه ای سازمان و خدا قوت به کادر ایثارگر درمانی که با همت و پشتکار در این شرایط سخت در مبارزه با بیماری کووید 19در خدمت جامعه و هموطنان شریف هستند گزارش عملکرد سال 98مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان را تشریح نمود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در درمان مستقیم دارای یک بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت و دو پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت و انزلی و 10مرکز درمانی در شهرهای رشت ، لاهیجان ،لنگرود، رودسر،فومن،لوشان،تالش،اسالم و آستارا می باشد.
در درمان غیر مستقیم از طریق دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی با بیش از 2300 موسسه درمانی طرف قرار داد است.
بیمارستان 200 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت  در سال 98 به بیش از 17هزار بیمار بستری خدمات درمانی رایگان ارائه نمود.
در این بیمارستان در سال 98 نزدیک به 8500 عمل جراحی انجام گرفت.
تعداد مراجعه به پزشکان در کلیه مراکز درمانی ملکی استان در این مدت بالغ بریک میلیون و 860هزار نفر بوده است. بیش از 2میلیون و50 هزار نفرنیز از خدمات پاراکلینیکی مراکز درمانی ملکی استان بهره مند شدند.
بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت  با شیوع بیماری کووید 19 براساس تصمیم ستاد کرونا استان و دستور مدیرعامل محترم سازمان از ابتدای اسفندماه به عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی تعیین شد که بیش از 10هزار بیمار سرپایی کرونایی ویزیت و از این تعداد نزدیک به 1000 بیمار کووید 19 بستری و رسیدگی خوب پزشکان و پرستاران بیشرین بهبود یافتگان را در سطح استان و کشور بیماران بستری در این بیمارستان داشته اندو با ایثارو تلاش پرسنل موثرترین خدمات درمانی را به بیماران کووید19 ارائه نمود.
در درمان غیر مستقیم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال 98 از طریق دفتر اسناد پزشکی با بیش از 2300 موسسه و مرکز درمانی طرف قرار داد است . در یکسال گذشته بالغ بر 7600مورد بازرسی از موسسات طرف قرار داد انجام گرفت.
دفتر اسناد پزشکی در سال 98 بیش از 10میلیون و 115 هزار نسخ و صورتحسابهای سرپایی و بستری مراکز طرف قرار داد را پذیرش نمود.
اجرای طرح استقرار نسخه الکترونیک از اقدامات مهم سالهای اخیر در مراکز طرف قرار داد بوده است . در این طرح تاکنون بیش از 1300 طرف قرار داد ثبت نام نموده اند و بیش از 340هزار نسخه بصورت الکترونیکی صادر شده است .
فقط در سال 98 بیش از 240هزار نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده است.
اجرای طرح های توسعه ای در مدیریت درمان
درمانگاه آستانه اشرفیه : مشترک با شعبه در چهار طبقه و با زیر بنای 3640 مترمربع و با اعتباری بالغ 87میلیارد ریال به اتمام رسیده که در سالجاری بهره برداری و افتتاح خواهد شد.
بیمارستان 64 تختخوابی کومله لنگرود : با زیربنایی حدود 14000مترمربع در حال ساخت است که تاکنون بیش از 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ساختمان جدید پلی کلینیک تخصصی انزلی : در دو طبقه روی همکف با زیربنای 2450متر مربع در حال ساخت است . این پروژه هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
مرکز جراحی قلب بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت شامل 1 بخش آنژیوگرافی،  3 اتاق عمل جراحی قلب،  10تخت ویژه آی سی یو جراحی قلب و 16 تخت بستری در ساختمان جدید ساخته خواهد شد .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil