پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر ارسلان زارع در دهه کرامت، مدرسه دخترانه خیرساز حضرت خدیجه کبری (س) واقع در روستای کپورچال شهرستان بندرانزلی را افتتاح کرد.
استاندار گیلان در آیین افتتاح این مدرسه با گرامیداشت دهه کرامت ، نیروی انسانی را مهمترین عامل توسعه در هر جامعه خواند و گفت: افزایش بهره وری نیروی انسانی هنگامی محقق می شود که آنان در محیطی استاندارد مورد آموزش قرار گیرند.
دکتر ارسلان زارع مشارکت خیران در تکمیل و اجرای پروژه ها را علاوه بر تقویت روحیه جمعی ، در مسیر توسعه و اعتلای کشور نیز موثر خواند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه ارزنده خیران در توسعه فضاهای آموزشی گیلان افزود: مدرسه حضرت خدیجه (س) که امروز به بهره برداری رسید، جلوه ای از خدمت صادقانه و سهم خیران در آبادانی استان است.
استاندار گیلان محوطه سازی مناسب و احداث کتابخانه در این واحد آموزشی را از مزایای این پروژه برشمرد و گفت: نام نیک حضرت خدیجه (س) بر روی این واحد آموزشی ، موجب تکوین و تعلیم دانش آموزان در حوزه معرفتی است.
در ادامه مهندس علی دقیق مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان ضمن تجلیل از خدمات خیرین ارجمند افزود: ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی با جلب مشارکت خیرین یکی از اولویت های سند تحول بنیادین و زیرنظام فضا و تجهیزات آموزشی است .
وی با بیان اینکه یکی از اهداف و رسالتهای سازمان نوسازی مدارس کشور جذب و نگه داشت خیرین محترم و پیگیری افزایش سهم اعتبارات پروژه های مشارکتی در سه سال اخیر بوده اذعان داشت: با تلاش های صورت گرفته شاهد 23 برابری اعتبارات پروژه های مشارکتی هستیم و خالصانه باید از زحمات دولت محترم به ویژه دکتر نوبخت معاون محترم رييس جمهور و رييس سازمان برنامه وبودجه كشور کمال تشکر و قدردانی داشته باشیم
مهندس دقیق ضمن تشکر از همراهی خیرین عزیز، ابراز داشت: این پروژه که احداث آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شد؛ در زمینی بالغ بر 1850مترمربع و با سه کلاس درس و دارای نماز خانه،کارگاه و کتابخانه محله محور با زیربنای 782مترمربع با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد ریال به همت خیر مدرسه‌ساز دکتر نمک فروش و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان به نام مبارک حضرت خدیجه کبری(س) در روستای کپور چال بندر انزلی احداث شد.
وی با اشاره به احداث کتابخانه محله محور در این پروژه ، تصریح نمود: ساخت چنین کتابخانه هایی با هدف محله محور و دانش آموز محور از برنامه اصلی این اداره کل و در اولویت ساخت واحدهای آموزشی به ویژه در مسیرهای اصلی است.
مهندس دقیق در پایان با بیان اینکه کتابخانه محله محور این پروژه به پیشنهاد خیر ارجمند به نام شیون فومنی شاعر پرآوازه استان گیلان نامگذاری شده، اظهارداشت: این کتابخانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در ساعات اداری به مدارس و در ساعات غیر اداری به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil