جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه منا، اظهار کرد: عدم مدیریت و پشتیبانی آل سعود منجر به چنین فاجعه‌ای شد؛ حادثه منا حتی از اتفاق سال 1366 که در مکه رخ داد، ناگوارتر و سخت‌تر بود.

وی با بیان اینکه دولت عربستان سعودی باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در اداره امور حج باشد، افزود: اتفاقات رخ داده در عربستان، نشان از بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی عربستان در مدیریت مراسم بزرگ و میلیونی حج دارد؛ لذا در چنین مواقعی تنها راه درست، استعفای آل سعود از مدیریت برگزاری مناسک حج است.

نماینده مردم رشت گفت: حج متعلق به همه مسلمین است؛ برگزاری مراسم حج نیز با توجه به ضعف و بی‌لیاقتی آل سعود باید به خود مسلمان‌ها واگذار شود، زیرا آل سعود ثابت کرد توان و تدبر اداره حج را ندارد و نمی‌تواند در زمان بروز حوادث آن را مدیریت کند. این فاجعه و در کنار آن، جنایاتی که آل سعود در یمن و سوریه انجام می‌دهد نشان دهنده خباثت‌هایی است که آل سعود در حق مسلمانان روا می‌دارد.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه در تلاشیم الزاماتی را برای زائران فراهم کنیم تا مجروحان و جان‌باختگان راحت‌تر وارد کشور شوند، بیان کرد: حج برای انسانیت و انسانیت متعلق به یک دولت نیست که آن را در مصادره خود قرار دهد و بخواهد مناسک حج را با این ضعف اداره کند؛ این حادثه برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد، اما متاسفانه تلفات در این حادثه به مراتب بیشتر از دفعات گذشته است که امیدواریم صدای این مظلومان به ثمر بنشیند و موجبات اصلاح در اجرای این مراسم را فراهم کند.

 نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: سران بی‌کفایت عربستان سعودی باید بدانند که خون‌های پاکی که به خاطر بی‌تدبیری و جنگ قدرت داخلی آنان در مسجدالحرام و منا و همچنین در یمن و عراق و سوریه ریخته شده، دیری نخواهد گذشت که گریبان آنان را خواهد گرفت و همچون صدام از قدرت به زیر خواهد کشید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil