پنج شنبه 9 فروردین 1403


استاندار گیلان گفت:برخی شرکت‌های خصوصی با نگاه مسئولیت اجتماعی، به تغییر خط تولید خود برای تأمین ملزومات بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده پرداختند که انتظار می‌رود داروخانه‌ها اقلام مورد نیازشان را از این شرکت‌ها تهیه کرده و به نوعی پاسخگوی نیاز مردم باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان، بر ضرورت توجه به شأن، منزلت و کرامت انسانی پزشکان فرهیخته و پرستاران دلسوز بویژه در فضای رسانه ای تأکید کرد.
وی ادامه داد: برابری تعداد مبتلایان بستری و ترخیص شدگان در روزهای اخیر به معنای همکاری مطلوب مردم در اجرای طرح های مختلف از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی است و مراکز درمانی و بیمارستانی استان شرایط بهتری را از حیث ارائه خدمات پیدا کرده اند، اما این به منزله حل مشکل بیماری نیست.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: طرح های اجرا شده از ابتدای اسفندماه همچون طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری مردم، اثرگذاری بالایی در کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا داشته و این طرح پس از همکاری بسیجیان و مراقبان سلامت و بهورزان در مرحله اول، هم اکنون از طریق دانشگاه علوم پزشکی به صورت پیوسته اجرا می‌شود تا افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بودند رصد و پایش شوند.
وی با اشاره به انعکاس نیازمندی‌های زیرساختی استان در بخش بهداشت و درمان به مقامات عالی کشوری گفت: درخواست کردیم تا از مبلغ در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی، به حوزه بهداشت و درمان گیلان متناسب با نیازمندی‌ها، جمعیت ثابت و حضور گردشگران و مسافران؛ اعتباری مناسب اختصاص یابد.
دکتر زارع با تأکید بر اینکه پروژه‌های مهمی در بخش بهداشت و درمان استان وجود دارد که باید بیشتر آنها تا پایان دولت به اتمام برسد، به وجود برخی ساختمان‌های فرسوده بیمارستانی که به عنوان تجهیز کارگاه استفاده می‌شد، اشاره و اضافه کرد: باید کوشید این ساختمان ها به صورت اصولی و منطقی بهسازی شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان به درخواست برخی شرکت‌های خصوصی تولید محلول‌های ضدعفونی کننده و عرضه محصولات تولیدی به خارج از استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های خصوصی با نگاه مسئولیت اجتماعی به تغییر خط تولید خود برای تهیه ملزومات بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده پرداختند که انتظار می‌رود داروخانه‌ها اقلام مورد نیازشان را از این شرکت‌ها تهیه کرده و به نوعی پاسخگوی نیاز مردم باشند.
  دکتر زارع با اشاره به انجام مطلوب فعالیت‌های آموزشی از طریق بستر اینترنت با ارائه امکانات موثر توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده حداکثری دانش‌آموزان اظهار داشت: باید تلاش شود این اقدامات و امکانات به سمت مناطق برخی روستایی که دسترسی به اینترنت ندارند، هدایت شود تا تمامی دانش‌آموزان از این آموزش‌ها بهره‌ ببرند.
وی با یادآوری اینکه تعطیلی کلاس‌های درس به معنای تعطیلی آموزش نبوده و نیست، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کماکان در دانشگاه‌ها، برخی کلاس‌های دوره دکتری به صورت حضوری و دوره‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی و مدارس به شکل غیرحضوری و از طریق بستر فضای مجازی انجام می‌گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان به ازسرگیری فعالیت واحدهای اقتصادی و اصناف با ریسک متوسط در استان متناظر با سطح کشور اشاره کرد و گفت: باید از طریق سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه، نظارت و اطلاع‌رسانی شود تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی؛ از فرصت ثبت نام در سامانه مشاغل و اصناف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به بازگشایی پاساژها تا ساعت 18 افزود: مطابق تصمیم ستاد ملی؛ مشاغل پرریسک موجود در پاساژها کماکان تعطیل هستند و رستوران‌ها صرفاً به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت می باشند.
استاندار گیلان به طرح موضوع محصوربودن پارک‌ها در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا توسط وزیر کشور حسب درخواست استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مقرر شد از امروز حصارهای ایجاد شده برای پارک‌ها برداشته شود و علاوه بر تعطیل بودن شهر بازی ها ، رستوران‌ها و کافی شاپ های موجود در این فضاها، باید نظارت صورت گیرد تا محلی برای برپایی تجمعات خانوادگی و افراد نشود.
 دکتر زارع به صدا و سیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد که با تولید محتوای غنی برای ماه مبارک رمضان و آماده بودن قلب ها و دل‌ها، بستر راز و نیاز مردم به صورت انفرادی و در جمع های خانوادگی را فراهم نمایند.
وی به اقدامات خوب پارک علم و فناوری گیلان با مشارکت جوانان نخبه و فرهیخته در مقابله با بیماری
 
کرونا اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری گیلان از ابتدای اسفندماه به عنوان یکی از استان‌های فعال علاوه بر اقدامات خیرانه در کنار گروه‌های جهادی برای شکل‌گیری ایده‌ها تا مرحله تجاری سازی و تولید، تلاشی موثر داشته است.
استاندار گیلان به اقدامات مشترک سازمان چای و دانشگاه علوم پزشکی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اجرای برداشت چای اشاره کرد و خواستار نظارت بر اجرای مفاد توصیه نامه ها شد.
دکتر زارع در خاتمه سخنانش بر ضرورت حمایت دستگاه‌های ذیربط از اقدامات شرکت های دانش بنیان و نیز پیگیری موثر برای تبدیل ایده‌ها به محصول فناورانه تأکید و اضافه کرد: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، باید تلاش شود تا اقدامات استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان، با انگیزه روبه جلو گام بردارند چراکه جهش تولید صرفاً با نگاه سنتی محقق نمی‌شود بلکه باید با نگاه فناورانه عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه دولت در حد وسع خود برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برنامه دارد، یادآور شد: دولت از محل اعتبار 75 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته، تسهیلات 12 درصدی به مشاغل آسیب دیده اعطا می‌کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وارد آمدن آسیب هایی به بخش های اقتصادی و نیز مردم گفت: دولت برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای جبران خسارت‌ها دارد اما شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نباید فقط به انتظار کمک‌های حمایتی بوده بلکه با کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی، به دنبال منابع جایگزین باشند.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil