جمعه 10 فروردین 1403
دکتر ارسلان زارع غروب شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فعالان اقتصادی براساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید» با فعالیت‌های جهادگرانه متناسب با نیاز امروزمان، بخش‌های اقتصادی و تولیدی را در ماه‌های آینده رونق بخشند.
وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد همکاری تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان برای اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت: عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، اقدامات خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در اولین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان در سال جدید، لازم می دانم ضمن مسئلت رحمت واسعه الهی برای همه درگذشتگان متأثر از این بیماری و علو درجات برای شهدای عرصه سلامت، از تلاشگران این جبهه خصوصا کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی و انتظامی و نیز از فداکاری های کادر درمان تأمین اجتماعی تشکر و قدردانی کنم.
وی ادامه داد: کادر درمان تأمین اجتماعی و پرسنل بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت پا به پای کادر درمان دولتی و خصوصی استان ، فداکاری و جانفشانی هایی از خود بروز دادند که اطمینان دارم در تاریخ این مرز و بوم، ثبت و ضبط خواهد شد و مردم قدرشناس گیلان هرگز فراموش نخواهند کرد.
استاندار گیلان با یادآوری اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از همان روزهای ابتدایی اسفندماه برای هرگونه همکاری و حمایت از کادر درمان استان گفت: از نخستین روزها مشاهده کردیم که هم تجهیزات به مجموعه تأمین اجتماعی استان گسیل شد و هم درخصوص اقلام حفاظتی کادر درمان که کمیاب بود، کمکی ویژه گردید.
وی در خصوص تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تأمین اجتماعی گفت: انتظار داریم ۱۰ برابر آنچه که طی یک ماه گذشته به این بخش کمک شد؛ و در واقع به میزان 30 میلیارد تومان به گیلان برای خرید ملزومات و برنامه هایی که اولویت معاونت درمان تأمین اجتماعی است، کمک شود.
استاندار گیلان با اغتنام فرصت از سفر دکتر سالاری برای توسعه بیمارستان رسول اکرم رشت و افزایش تخت ها و بخش ها ، این امر را هدیه دیگری برای مردم استان و رهآورد سفر دکتر سالاری به گیلان عنوان کرد.
وی با یادآوری اینکه کرونا یک بیماری جهانی است و همانطور که پیشتر نیز گفته بودم ایران نه اولین کشور درگیر این ویروس بوده و نه آخرین کشور خواهد بود؛ افزود: مستندات و آمار نشان می دهد در هر کشور ، جامعه، استان و شهری که به توصیه های بهداشتی ، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه جدی تر صورت گرفته؛ آسیب ها کمتر و موفقیت ها بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: در استان گیلان از همان ابتدا ، آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه های گروهی ، صدا و سیما و فعالان مدنی و اجتماعی مورد نظر و توجه قرار گرفت که در این راستا اکثریت مردم همکاری های خوبی با مسئولان و خدمتگزاران عرصه سلامت داشتند.
دکتر زارع اضافه کرد: امروز هم معتقدیم مهمترین عامل و بهترین شیوه برای حفظ سلامت و جان مردم ، قطع حلقه انتشار این ویروس و بیماری و حضور در خانه به عنوان امن ترین و سالم ترین مکان محیطی و اجتناب از تجمعات مردمی و ترددهای غیر ضروری است.
وی به گزارش وزیر راه و شهرسازی در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال، تردد خودروها و مسافران نسبت به مدت مشابه قبل به طور میانگین در کشور 50 درصد کاهش داشته و البته در استان های شمالی از جمله گیلان، بیش از 70 درصد بوده که این مهم؛ حاصل توجه به توصیه های بهداشتی کارشناسان است.
دکتر زارع گفت: ستاد ملی و هیأت دولت تصمیماتی اتخاذ کرده اند که به همه استان ها ابلاغ شده و ما هم به فرمانداران شهرستان ها اعلام کرده ایم تا با همکاری مردم، هماهنگی و همراهی اتاق های اصناف و اتحادیه های تولیدی و توزیعی، زمینه تجمعات مردمی را به حداقل برسانند که مهمترین آنها تعطیلی مراکز خرید بزرگ، پاساژها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، قلیان سراها ، باشگاه های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی، بازارچه ها و بازارهای سرپوشیده سنتی تا پایان روز 13 فروردین ماه است.
وی افزود: بدیهی است فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی و همه مراکزی که خدمات لازم را ارائه می دهند همچون داروخانه
 
ها ، مراکز عرضه تجهیزات پزشکی، بهداشتی و خدمات عمومی همه روزه باز خواهند بود.
دکتر زارع با اشاره به اجرای طرح بسیح ملی مبارزه با کرونا با همکاری مردم استان و فعالیت مستمر سه هزار و 500 نفر از بهورزان و مراقبان سلامت و حدود هشت هزار بسیجی گفت: تا زمان حاضر 82 درصد مردم استان در این طرح مشارکت کرده اند و گیلان به عنوان پیشرو ترین استان شناخته شد.
وی با بیان اینکه قدردان اقشار گوناگون مردم از جمله فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان به خاطر اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت: عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، رونق خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انتظار داریم براساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب در سال جاری، شاهد جهش تولید در این بخش متناسب با نیاز امروزمان و سایر بخش‌های اقتصادی و تولیدی در ماه‌های آینده با فعالیت‌های جهادگرانه باشیم.
نماینده عالی دولت در استان همچنین به مردم شریف گیلان اطمینان داد همانطور که از ابتدای این واقعه ، خدمتگزاران مردم خصوصاً دست اندرکاران امر بهداشت و درمان و تامین کنندگان اقلام مرتبط ، به طور شبانه روزی برای خدمت بهتر تلاش مجدانه داشته اند و هیچ ساعت، روز و شبی برای آنان تعطیلی و مرخصی معنی نداشته؛ اکنون و در آتیه نیز تا شکست کامل کرونا ، این مبارزه و مقابله به طور جدی ادامه خواهد داشت.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil