سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به ‌گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی در گفتگویی با اشاره به اقدامات جهادی نیروهای این شهرداری در پیشگیری از ویروس کرونا اظهار کرد: شهرداری رشت در زمینه اجرای ابلاغ دور کاری پیشگام بوده و این اقدام مهم در نخستین ساعات، مورد تایید کمیسیون بهداشت شورای اسلامی این شهر نیز قرار گرفته است.

وی افزود: آیین نامه دورکاری و فرم شیفت بندی روز و شب، به بیش از ۵۰ و تا ۸۰ درصد نیروهای ستادی شهرداری ابلاغ شده است.
حاج محمدی اطلاع رسانی و آموزش با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین الملل و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از طریق ساخت ویدئو، موشن گرافیک و پخش در تلویزیون های شهری و فضای مجازی، طراحی و نصب بیلبورد و استندهای اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی معابر اصلی و فرعی، محلات، پمپ های بنزین‌، رستوران ها و ادارات را از جمله اقدامات شهرداری رشت در مقابله با ویروس کرونا برشمرد.
شهردار رشت سپس پیرامون ضدعفونی معابر شهری، محلات و مراکز تجمع مردم با اشاره به دریافت دستورالعمل لازم از شبکه بهداشت و درمان استان و فرمولاسیون تولید انبوه مواد ضدعفونی برای سطح شهر، خاطر نشان کرد: این موارد با همکاری سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت اجرایی شده است.
وی همچنین ادامه داد: ویروس کشی، ضدعفونی کردن معابر اصلی و مبلمان شهری و مکان های مورد تماس با دست افراد، توسط شهرداری رشت به طور مرتب و مداوم انجام می شود.
حاج محمدی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون بهبود، درمان و انتقال بیماران به مراکز درمانی، به اهمیت امحای زباله های بیمارستانی توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: این مهم هم شامل امحا زباله های بیمارستانی و هم تدفین بهداشتی افراد متوفی می شود که بر اساس دستورالعمل و نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری شبکه بهداشت و سازمان آرامستان های شهرداری رشت، در مکانی ویژه انجام می گردد.
شهردار رشت در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی در باغ رضوان رشت افزود: با زهکشی بخشی از قطعات آرامستان، سطح ایستایی آب کاهش داده و نسبت به ساخت قبور مناسب بیماران کرونایی در عمق ۲.۵ متری اقدام شده است.
حاج محمدی همچنین با توجه به شیوع بیماری ویروسی کوید ۱۹ و افزایش مرگ و میر ناشی از آن خاطر نشان کرد: شهرداری توانسته است تاکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی ستاد پیشگیری از کرونا در استان و با همکاری نهادهای اطلاع رسانی و دستگاه های اجرایی، در بخش های مختلف نسبت به انجام وظایف خود، خوب و موفق عمل کند.
وی تعطیلی شرکت کود آلی را از جمله اقدامات مهم شهرداری در این ایام برشمرد و افزود: عملیات پردازش زباله ها و احتمال ایجاد عفونت ناشی از این پردازش آنها موجب تصمیم تعطیلی این شرکت و تبدیل آن به مرکزی برای تهیه و تولید روزانه دو هزار ماسک شده است.
این‌ مدیر شهری همچنین رایگان شدن حمل اموات از بیمارستان تا آرامستان را از اقدامات دیگر شهرداری رشت عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام به تدبیر و دستور رئیس شورای اسلامی شهر و با هدف پیشگیری از فعالیت افراد سود جو اتخاذ شده و بر این اساس مقرر گردیده است تا هزینه یاد شده از سوی شهرداری پرداخت شود.
شهردار رشت رعایت اصل قرنطینگی در مباحث اپیدمی را از همگان خواستار شد و با اشاره به ممنوعیت سفرهای نوروزی گفت: امسال، سراسر استان گیلان و به ویژه شهر رشت، امکان پذیرش میهمان را تا سیر نزولی اپیدمی و سرکوبی کامل ویروس کرونا ندارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil