پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، عباس اهرابی ، مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر جدیت هر چه بیشتر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گفت : درآغازین روزهای اعلام وضعیت شیوع بیماری کرونا در گیلان قرارگاه مبارزه با این بیماری با حضور مدیران و رؤسای واحدهای مختلف اداره کل کمیته امداد استان تشکیل شد.
وی هدف از تشکیل این قرارگاه را اقدامات پیشگیرانه و رعایت هرچه بیشتر بهداشت فردی و اداری عنوان کرد و افزود : افزایش سطح مراقبت های بهداشتی کارکنان و مددجویان و تصمیم سازی برای جلوگیری از ابتلاء همکاران و خانواده های تحت حمایت این نهاد از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه بوده است.
اهرابی با بیان اینکه کارکنان و مددجویان کمیته امداد گیلان در معرض بیشترین خطر ابتلاء به ویروس کرونا هستند خاطرنشان کرد : با تشکیل پنج جلسه اضطراری توسط این قرارگاه تعداد پنج هزار جفت دستکش بهداشتی با اولویت همکارانی که بیشترین ارتباط را با مراجعین دارند مانند مددکاران و مشاوران در اختیار آن ها قرار گرفت.
مدیرکل کمیته امداد گیلان تهیه بیش از ۲۵۰لیتر محلول ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن دست در کلیه واحدهای اداره کل و شهرستانها را از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد و گفت : همچنین تمامی ادارات نسبت به گندزدایی ساختمان اداری با همکاری شهرداری و سپاه اقدام کردند.
وی با بیان اینکه بلافاصله برناممه زمانبندی دورکاری و شیفت کاری با هماهنگی اداره فناوری اطلاعات و نیروی انسانی ابلاغ و اجرایی شد تصریح کرد : بر این اساس و با هدف کاهش ازدحام و تردد کارکنان در سطح ادارات ، کلیه سیستم های شبکه ای امداد در دسترس همکاران واجد شرایط دورکاری در منزل قرار گرفت.
اهرابی ادامه داد : به جهت کاهش ابتلاء مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کلیه مددکاران مکلف شدند طی تماس تلفنی با مددجویان ضمن بررسی آخرین وضعیت سلامت آن ها مطالب کوتاهی را نیز در خصوص لزوم رعایت بهداشت فردی و همچنین امکان ثبت درخواست های مددجویان از طریق سامانه حمایتی این نهاد در اختیار خانواده ها قرار دادند.
وی به اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه بسته های بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد گیلان خبر داد و گفت : این بسته های بهداشتی در اختیار ۳۵۰۰ نفر از این بیماران قرار خواهد گرفت.
شایسته ذکر است تبلیغات محیطی مانند نصب استند و بنرهای اطلاع رسانی به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین پیگیری موارد مشکوک به ویروس کرونا در ادارات توسط امدادگران از دیگر اقدامات این نهاد بوده است .   
مددجویان می‌توانند با ورود به سایت الکترونیکی e.emdad.ir نسبت به ثبت درخواست خود در موضوعات مطرح‌شده به صورت غیرحضوری اقدام کنند ،  ۲۶ خدمت از طریق این سامانه قابل دریافت است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil