شنبه 1 اردیبهشت 1403

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان فرهاد دلق پوش؛ از تغییر خطوط ۸ واحد صنعتی در گیلان با هدف تولید بیشتر مواد بهداشتی ضدعفونی کننده و ماسک خبر داد و گفت: با همکاری مطلوب مدیران واحدهای صنعتی که شرایط تولید اقلام بهداشتی را داشتند هشت واحد صنعتی در این شرایط بحرانی شروع به کار نموده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان در حاشیه بازدید یکی از واحدهای صنعتی تولید مواد ضدعفونی کننده در گیلان به اتفاق استاندار گیلان، درک شرایط اضطراری کشور از طرف مدیران واحد صنعتی را شایسته تحسین دانست و اظهار داشت: مردم برای تامین محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده نگرانی نداشته باشند و این اقلام تولید شده با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی از طریق مراکز درمانی و داروخانه ها در اختیار پزشکان، پرستاران زحمتکش و مردم شریف گیلان قرار خواهد گرفت.
 وی تصریح کرد: هم اکنون 8هزار لیتر انواع ژل، محلول و مایع ضدعفونی کننده و شوینده به صورت روزانه در این واحدهای صنعتی گیلان درحال تولید است که در صورت استمرار تهیه مواد اولیه می توانند این ظرفیت را به بیش از 30هزار لیتر برسانند.
دکتر دلق پوش خاطر نشان کرد: تنها واحد تولید الکل در گیلان در صورت دسترسی بیشتر به مواد اولیه روزانه ۲۰ هزار لیتر می تواند الکل تولید نماید.
 وی ادامه داد: همچنین در واحدهای تولیدی گیلان هم اکنون ششصد هزار عدد پد الکلی به صورت روزانه تولید می شود.
رئیس سازمان صمت گیلان از اضافه شدن یک واحد صنعتی دیگر برای تولید ماسک بهداشتی تا پایان هفته خبر داد و گفت: با هماهنگی یک واحدی دیگر برای تولید ماسک؛ این ظرفیت از به ۶ هزار عدد تولید ماسک در روز در مرحله اول افزایش یافته و به زودی با شروع تولید واحد دوم به بیش از 16 هزار عدد بالغ می گردد.  
 شایان ذکر است قبل از به وجود آمدن این شرایط بحرانی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی در گیلان فقط دو واحد بود که هم اکنون با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بکارگیری ظرفیت های موجود در بخش خصوصی به ۸ واحد رسیده است که گفتنی است دو واحد دیگر نیز تا پایان هفته در صورت تأمین مواد اولیه به این واحدها اضافه خواهند شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil