پنج شنبه 9 فروردین 1403

دکتر ارسلان زارع در حاشیه بازدید از واحد تولید شرکت داروسازی کاسپین تامین در رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درپی شیوع و گسترش کرونا ویروس در کشور احساس نیاز به ملزومات و اقلام محافظت شخصی، بهداشتی و مراقبتی ضرورت بیشتری پیدا کرد، افزود: به همین خاطر تقاضای مردم و مراجعه آنان به داروخانه ها و فروشگاه ها برای خرید این ملزومات نسبت به روال معمول افزایش یافت و در نتیجه برخی اقلام از جمله ماسک، محلول های ضدعفونی کننده و شوینده به شدت در بازار کمیاب شد.

وی به برگزاری جلسه‌های مختلف و تصمیم گیری مبنی بر استفاده شایسته از ظرفیت‌های درون استانی اشاره و خاطرنشان کرد: از طریق سازمان صمت تولیدکنندگان اقلام موردنیاز مردم را ترغیب کردیم تا ظرفیت تولید را افزایش دهند و آن دسته که قابلیت تغییر خط تولید داشتند، به این اقدام مبادرت کنند.

 نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد:  کارهای خوبی صورت گرفته و بسیار خرسندم از اینکه تنها این شرکت تولید دارو ( کاسپین تامین) می تواند تا پایان هفته بالغ بر ۵۰۰ هزار تیوپ ضدعفونی کننده در اختیار مردم استان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار تیوپ ضدعفونی کننده دیگر از سایر شرکت‌ها تامین می شود و این ظرفیت به ۸۰۰ هزار می رسد، گفت: درخصوص محلول های ضدعفونی کننده نیز بسیار امیدواریم که طی دو تا سه روز آینده به ۲۹ هزار لیتر که در بطری های متفاوت از ۵۰۰ گرمی و بیشتر است، به شکل پمپی یا ساده در اختیار شبکه توزیع قرار گیرد تا دشواری های مردم در تهیه این ملزومات طی روزهای گذشته، برطرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرکت کاسپین تامین، به لحاظ جایگاه فروش در بازار ایران نهمین واحد تولید کننده محصولات دارویی کشور است، افزود: این واحد تولید دارو به صورت کاملاً استاندارد، بهداشتی و کیفیت بالا اقدام به تولید اقلام دارویی می کند.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات سریع شرکت داروسازی کاسپین تامین در راستای مبارزه با ویروس کرونا و اجرای پروتکل ضدعفونی است، خاطرنشان کرد: به واسطه نیازی که در استان داشتیم؛ تولید شربت ها در این واحد متوقف شده تا محصولات موردنیاز برای عرضه به بازار تولید شود.

دکتر زارع با اشاره به اینکه تولید و توزیع ژل ضدعفونی کننده و توزیع آن در سطح جامعه در راستای مسئولیت اجتماعی (CSR) صورت گرفته، اظهار کرد: اولویت توزیع اقلام تولیدی موردنیاز، درون گیلان است و سپس به استان های دیگر ارسال می شود.

شرکت داروسازی کاسپین تأمین به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان داروهای بیمارستانی با ۴۵۱ نفر پرسنل به تولید انبوه ۹ محصول انحصاری از جمله فرآورده‌های تزریقی و غیرتزریقی فعالیت دارد  و محصولات خود را به ۱۸ کشور دنیا صادر می کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil