جمعه 10 فروردین 1403

استاندار گیلان افزایش میزان تولید ماسک و عرضه به بازار را جوابگوی نیاز بیماران، پزشکان و پرستاران عنوان و خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم با حفظ آرامش، توصیه های متخصصان بهداشتی را با دقت رعایت و از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع (دوشنبه) در حاشیه بازدید از خط تولید ماسک و نیز انواع مواد شوینده و بهداشتی در دو واحد صنعتی استان، در گفت و گو با خبرنگاران با قدردانی از همکاری مردم آگاه گیلان در توجه به توصیه های متخصصان بهداشت و درمان و رعایت آنها افزود: به سبب سرعت انتشار ویروس کرونا و نیز تقاضای بالای مردم برای خرید اقلام موردنیاز از قبیل ماسک و محلول ضدعفونی کننده، در بازار با کمبود عرضه مواجه شدیم.
وی به بالابردن ظرفیت تولید ماسک در این واحد صنعتی و اختصاص یک خط تولید به این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: این واحد برای تأمین نیاز ضروری مردم ، روزانه چندین هزار ماسک تولید و از امروز به بازار عرضه می‌کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بنابر توصیه متخصصان، افراد سالم و بدون مشکل ضرورتی به استفاده از ماسک ندارند، گفت: اولویت استفاده از ماسک با آن دسته از افرادی است که با بیماران مواجه هستند و یا در محیط های عمومی و مراکز درمانی حضور دارند.
وی اظهار کرد: به سازمان صمت ابلاغ کردیم تا با همکاری اصناف، از مرکز کشور نیز وارداتی درخصوص اقلام مورد نیاز بهداشتی داشته باشند تا دغدغه ای برای عرضه و قیمت نباشد.
استاندار گیلان گفت: علیرغم توصیه به هموطنان برای پرهیز از سفر به گیلان در این روزها، اما جمعیت استان همراه با گردشگران، به طور میانگین سه میلیون نفر است که اگر همه‌ی افراد بخواهند از ماسک یکبارمصرف استفاده کنند؛ به یقین تأمین این حجم امکان پذیر نیست.
وی افزایش میزان تولید ماسک و عرضه به بازار را جوابگوی نیاز بیماران، پزشکان و پرستاران عنوان و خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم با حفظ آرامش، توصیه های متخصصان بهداشتی را با دقت رعایت و از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.
دکتر زارع با اشاره به اینکه به منظور افزایش میزان آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آماده سازی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده ایم، افزود: در جلسه شب گذشته مقابله با گسترش کرونا ویروس استان، مقرر شد که کارکنان اداره ها شیفت بندی شوند تا میزان تراکم را کاهش دهیم و جلساتی که قابلیت برگزاری به صورت ویدئوکنفرانس دارد، از این بستر استفاده شود.
وی گفت: به سبب آغاز شیوع ویروس کرونا از قم، راهداری را موظف کردیم تا تردد اتوبوس های میان رشت و قم و بالعکس را متوقف کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان به مردم توصیه کرد تا به اطلاع رسانی های وزارت بهداشت توجه جدی داشته باشند و از تمامی هموطنان خواست تا حدامکان از سفرهای غیرضروری به استان گیلان طی این روزها خودداری کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil