جمعه 7 اردیبهشت 1403

  علی دقیق مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان در دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان با استاندار گیلان،  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود: اهتمام  و توجه استاندار محترم از خیرین و فعالیت های آنان امید بخش و قابل تحسین است.

وی در ادامه از فعالیت های خیرین مدرسه ساز در گیلان سخن گفت و تصریح نمود: گیلان ۳۱۳ خیر مدرسه ساز دارد که توانسته اند ۲۷۴ واحد آموزشی در قالب یک هزار و ۲۶۸ کلاس درس را بسازند و ۶۲ واحد آموزشی در قالب ۱۵۷ کلاس درس در دست اجرا دارند.
مهندس دقیق اذعان داشت:مشارکت در احداث مراکز تعلیم و تربیت یکی از زیباترین مشارکتها در عرصه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی نزد پروردگار متعال از اهمیت بالایی برخوردار است،یادآور شد:کمک‌های خیرین مدرسه ساز توانسته تحول بزرگی در توسعه فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس ایجاد کند.
 مدیر کل نوسازی مدارس استان در پایان سخنانش وحدت و همدلي مسئولین استانی در توسعه زیر ساخت های آموزشی را بسیار موثر دانست  و ابراز داشت: همدلی مجمع خیرین با ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان مثال زدنی است و  از  این بابت خداوند متعال را بسیار شاکریم.
دکتر زارع استاندار گیلان نیز در این دیدار بر لزوم تقدیر از خیران به عنوان ذخایر ارزشمند نظام اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره تقدیر از خیران و نیکوکاران امری مهم و تأثیرگذار است و این پیام را انتقال می دهد که عمل آنها همواره مورد تقدیر و توجه مردم و مسئولان است.
 نماینده عالی دولت در گیلان گفت: کارنامه مجمع خیران مدرسه ساز استان و اقدامات شایسته آنان به ویژه در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که گیلانیان با برخورداری از خلصت نیکوکاری، در انجام امور خیر و مشارکت در کارهای خداپسندانه، پیشتاز هستند.
دکتر زارع از خیران به عنوان خیر اندیشان و نیکوکاران یاد کرد و با بیان اینکه همواره اقدامات مطلوبی از سوی تشکل های مردم نهاد در حوزه های مختلف انجام می شود، گفت: اثر اقدامات مرتبط با موضوعات آموزشی و فرهنگی، بسیار عمیق تر است زیرا روند تعالی فرهنگی و توسعه پایدار اجتماعی نقش بسزایی دارد .
وی بیان کرد: با توجه به اثربخشی اقدامات خیرخواهانه مردمی ، بر خود وظیفه می دانم تا از این منش و عمل بزرگ تقدیر کنم.
استاندار گیلان به تاثیرات فرهنگی ناشی از بزرگداشت و تقدیر از خیران در جامعه اشاره و اظهار کرد: اقدامات فرهنگی موجب تغییر در رفتار می شود و هیچ عامل و ابزاری برای تغییر در رفتار بهتر از آموزش الگوهای عملی نیست.
وی خاطرنشان کرد: کارنامه مجمع خیران مدرسه ساز گیلان و اقدامات شایسته آنها به ویژه در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که گیلانیان با برخورداری از خلصت نیکوکاری در انجام امور خیر و مشارکت در کارهای خداپسندانه پیشتاز هستند.
نماینده عالی دولت در استان اعتماد سازی را امری مهم خواند و اقدام صادقانه، پیگیری های مستمر و انجام کارهای مطلوب از سوی مجمع خیران مدرسه ساز گیلان را موجب جلب اعتماد نیکوکاران برای مشارکت در طرح های خیرساز استان دانست.
دکتر زارع بر لزوم اولویت بندی برای نوسازی، بهسازی و مشارکت جهت بهبود فضای آموزشی استان تاکید کرد و یادآور شد: مجمع خیران مدرسه ساز استان باید با گفتمان و مشاوره به خیران، نسبت به جذب مشارکت های آنها برای پروژه هایی با اولویت بیشتر اقدام کنند.
وی به همکاری خوب اداره های ذیربط و بخش حاکمیتی استان در اجرای طرح های خیرساز گیلان اشاره کرد و افزود: حمایت های لازم از سوی دولت در اجرای فعالیت‌های خیران مدرسه ساز با جدیت در حال انجام است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil