پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حادثه منا موجب کشته شدن یک‌هزار حاجی و زخمی شدن یک‌هزار و 500 نفر شده که در این بین بیش از 90 زائر ایرانی کشته و بیش از 150 نفر مجروح شدند.

در بین کشته‌شدگان زائران ایرانی، سه نفر از زائران گیلانی شناسایی شدند که مدیر حج و زیارت گیلان طی تماس تلفنی از سرزمین منا، اظهار کرد: بر اثر بی‌تدبیری و سوء مدیریت مقامات سعودی تعداد زیادی از زائران حج تمتع در سرزمین منا همزمان با عید قربان جان خود را از دست دادند.

حسن فعال با بیان اینکه تعدادی از کشته‌شدگان گیلانی بودند، تصریح کرد: طبق اسامی اعلام شده، «احمد اسماعیلی چافی»، «رحمت غلامی‌جیرکل» و «ابراهیم کریم‌پور»، جزو کشته‌شدگان حادثه منا از گیلان هستند.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه یک زائر گیلانی مفقود شده است، گفت: «محمدحسین رمضانی سیاه‌خلکی» جزو مفقودین این حادثه است.

مدیر حج و زیارت گیلان متذکر شد: احتمال دارد بر تعداد کشته‌شدگان این حادثه اضافه شود. 

این مسئول در ادامه از افزایش تعداد قربانیان حادثه منا در گیلان خبر داد و گفت: از 5 کاروان گیلانی تنها تعدادی از زائران یک کاروان به نام «منصور یوسف‌نیا» که زائران لنگرود و رودسر را ثبت‌نام کرده بود دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد کشته‌های رسمی کاروان مذکور 23 نفر هستند، تصریح کرد: 3 نفر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی اسامی 12 نفر از کشته‌شدگان گیلانی حادثه منا جملگی با شماره کاروان 28159 را به شرح زیر اعلام کرد: 

احمد اسماعیلی چافی 

حجت اوشیانی 

کریم پورتقی 

حبیب ترابی 

غلامرضا خورسند 

محمدحسین رمضانی سیاه‌خلکی

جمشید علم‌جو 

رحمت غلامی جیرگل 

ابراهیم  فخری نالکیاشری 

ابراهیم  کریم پورچمچالی 

عزت‌الله مرادی

علی‌محمد یحیی‌پور 

مدیر حج و زیارت گیلان خاطرنشان کرد: اکنون گروه‌های امداد و کادر پزشکی به دنبال دیگر مصدومان و مفقودین حادثه منا هستند و در صورت ارائه خبرهای مستند متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil