چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان، مهراله رخشانی‌مهر رییس نوسازی مدارس کشوردر جریان سفر خود به استان گیلان گفت :در مهر ماه امسال ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

 وی افزود: تا دهه فجر امسال ۲ هزار کلاس درس دیگر آماده بهره برداری شده و در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می ‌گیرد.

رخشانی مهر به تامین اعتبارات نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: امسال اعتبارات سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور 100 درصد افزایش یافت به طوری که توانستیم یک و نیم برابر پارسال مدرسه بسازیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به کمک خیران در احداث مدارس اشاره کرد و گفت: امسال خیران هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند به طوری که با این کار ۵۰ درصد مدارس نو را خیران به تنهایی ساختند و یا با دولت مشارکت کردند.

رخشانی مهر از ساخت مدارس سبز در کشور خبر داد و افزود: صرفه ‌جویی در مصرف انرژی ، مدیریت پسماند  و حفظ محیط زیست در این مدارس با طراحی و معماری نو ، استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و انرژی‌های نو مثل انرژی خورشیدی در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه طرح آزمایشی  ساخت مدارس سبز در سه استان سیستان و بلوچستان ، زنجان و تهران اجرا شده است گفت: در سال‌ های آینده این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و در گیلان نیز احداث اولین مدرسه سبز به زودی آغاز می شود.

رخشانی مهر در پایان تصریح کرد: براساس سند بنیادین آموزش و پرورش، دیگر مدارس کوچک ساخته نمی شود بلکه مجتمع برای دانش آموزان با تمامی امکانات از قبیل کلاس‌های درس ، آزمایشگاه ، سالن‌های ورزشی ، استخر و ... ساخته خواهد شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil