جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در جلسه توسعه نوغانداری با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های کاری این نهاد است گفت : توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت باهدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها یکی از برنامه‌های مهم معاونت اشتغال است.
وی با اشاره به ظرفیت خوب گیلان برای توسعه صنعت نوغانداری افزود : دوره پرورش کرم ابریشم ۴۵ روزه است که در زمان کم بازدهی بالایی دارد و می تواند در کنار کشاورزی به عنوان شغل دوم برای خانوارهای ساکن روستاها منبع درآمد خوبی باشد.
اهرابی با بیان اینکه ۱۰درصد از مددجویان کمیته امداد گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند تصریح کرد : گسترش توتستانها و پرداخت تسهیلات ارزان به مددجویانی که به پرورش کرم ابریشم اشتغال دارند از برنامه های این نهاد است که در ۷‌ماهه سال جاری راهبران شغلی ۵۰۶ مددجوی را شناسایی‌ کرده و در حال انجام اجرای طرح اشتغال هستند.
 وی از همکاری کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی آموزش برای ارائه آموزش‌های شغلی و مهارتی به مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد گیلان می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها برخوردار شوند و سپس برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خود اقدام کنند.
مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی استان وجود دارد تصریح کرد: برای ارتقاء سطح معیشت مددجویان روستایی می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع‌دستی طرح‌های اشتغالزایی اجرا کرد.
احمد خانی مدیرکل راهبران شغلی کمیته امداد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه و احیای صنعت نوغانداری گفت : این تفاهم‌نامه با هدف توسعه صنعت نوغانداری، توانمندسازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد کشور در رشت امضا شد.
وی از حضور نمایندگانی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، برای امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نوغانداری در رشت خبر داد و افزود : کمک راهبران شغلی به عنوان پشتیبان تولید و توسعه صنعت نوغانداری، اشتغال مددجویان کمیته امداد و  جایگزینی واردات بر اساس ظرفیت از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
مدیرکل راهبران شغلی کمیته امداد جلوگیری از خام فروشی، عدم وابستگی به نخ‌های ابریشم، چله و بافت، افزایش توان تولید، ایجاد اشتغال و رونق کسب درآمد نیز جزو دیگر شاخصه‌ها و اهداف تفاهم‌نامه توسعه و احیای صنعت نوغانداری عنوان کرد.
خانی با اشاره به امضاء تفاهم‌‌نامه همکاری بین کمیته امداد و وزارت کشاورزی در سال گذشته خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه هشت هزار جعبه تخم نوغان بین مددجویان توزیع شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته یک هشتم پیله تر ابریشم تولیدی کشور با همت مددجویان کمیته امداد تولید شد گفت: افزایش پیله تر ابریشم و نهالستان‌ها همواره مورد توجه بوده است.
مدیرکل راهبران شغلی کمیته امداد با بیان اینکه در گام اول تفاهم نامه که پارسال منعقد شد به افزایش پیله تر ابریشم و نهالستان توجه شده است تصریح کرد : در گام دوم و در تفاهم نامه امروز، ایجاد مجتمع اقتصادی برای رونق تولید و افزایش صادرات و همچنین بکار گیری راهبران شغلی مبتنی بر مدیریت متمرکز و مالکیت در راستای توسعه و اشتغال  مورد توجه قرار گرفته است.
 خانی افزود : ایجاد مجتمع اقتصادی برای رونق تولید، افزایش صادرات، به‌کار گیری راهبران شغلی مبتنی بر مدیریت متمرکز و مالکیت در راستای توسعه و اشتغال نیز جزو برنامه‌های اساسی و مدنظر در گام دوم انقلاب است.
شایسته ذکر است در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد استان گیلان و راهبر شغلی امضاء شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil