چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، دکتر فردین مهرابیان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با  پایگاه خبری وبدا گیلان گفت : در نیمه نخست امسال، در راستای اجرای نظارت و کنترل بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع ، فروش و حمل و نقل مواد خوراکی و آشامیدنی، ۸۴ هزار و ۵۲۹ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و اماکن عمومی توسط کارشناسان حوزه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد بازدید قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در این مدت، ۸۱۱ متصدی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۲۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل عدم رفع نواقص، برابر ضوابط تعطیل شدند.
وی درباره کنترل بهداشتی شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و استخرهای شنا خاطر نشان کرد:  در شش ماه اول سال جاری،۱۴۳ هزار و ۴۳۶ مورد کلرسنجی و شش هزار و ۸۳۱ نمونه برداری میکروبی از این شبکه ها انجام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰ مورد بازرسی از بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی استان را از دیگر اقدامات در این مدت عنوان و تصریح کرد: در این مدت دو هزار و ۴۳۷ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی توسط بازرسان بهداشت محیط گیلان انجام شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت، ۳۵۶ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه های مربوطه و ۱۵۴ مورد بازدید و نظارت از مراکز پرتوپزشکی دولتی و خصوصی استان گیلان انجام گرفته است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil