چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک وزیر بهداشت با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مروری بر شرایط آموزشی و درمانی موجود، تصریح کرد: این دانشگاه دارای ٤٥٠ عضو هیات علمی ٦ هزار دانشجو ١٤ گروه تخصصی ٣ گروه فوق تخصصی و ٤ رشته کارشناسی است.

وی با اشاره به لزوم تجمیع دانشکده ها در سایت لاکان، ادامه داد: ناکافی بودن و پراکندگی فضای آموزشی مشکلات زیادی را برای دانشجویان و اعضای هیات علمی و دانشگاه به وجود آورده است.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه سالانه ظرفیت پذیرش دانشجو افزایش یافته است، خاطرنشان کرد:  با این حال، فضای آموزشی  برخی از دانشکده ها هیچ افزایشی نداشته است و همین امر سبب شده  ما نتوانیم مجوز ایجاد رشته های جدید فوق تخصصی و مقطع ارشد را اخذ کنیم.
وی با اشاره به مشکلات اعضای هیات علمی قراردادی این دانشگاه اظهار کرد: برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وجود سابقه بالای ١٠ سال،  آینده مشخصی ندارند و پیگیری اخذ مجوز جذب اعضای هیات علمی در برخی از دانشکده ها به دلیل عدم وجود چارت سازمانی، در پرداخت حقوق و مطالبات این عزیزان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پایان با اشاره به عدم وجود مرکز آزمون جامع و مرکز آموزشی درمانی جنرال به عنوان  نیازهای مهم، اظهار امیدواری کرد بتوان با حمایت وزیر بهداشت و نمایندگان استان در مسیر پیشرفت کمی و کیفی دانشگاه گام برداریم.
دکتر علی نوبخت- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که اعضای هیات علمی سرمایه های کشور هستند، تاکید کرد: بسیاری از این افراد در کشور بی نظیر هستند و با وجود این سرمایه های گرانقدر در تلاش هستیم تا با فراهم کردن امنیت شغلی برای این قشر مقدس، تبعیض را از میان آنها برداریم، در این راستا، به لحاظ اهمیت بهداشت و درمان باید دست به دست هم بدهیم تا دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به جایگاه واقعی برسانیم.
ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این نشست، با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان جامعه پزشکی و سلامت استان، گفت؛ مولفه ی مهم سلامت به عنوان رکنی برای توسعه یافتگی جامعه همواره مطرح می شود، نظام انقلاب اسلامی مفتخر است که بسیاری از شاخص ها را در این زمینه ارتقا داده است.
وی در ادامه مهم ترین دستاورد این سفر را بالابردن انگیزه روحی و روانی کارکنان حوزه سلامت دانست و توسعه شاخص ها را در همه جوانب خواستار شد.
گفتنی است؛ این نشست با حضور وزیر بهداشت، ، معاون درمان وزارت بهداشت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیات علمی دانشگاه، جمعی از معاونان، مسوولان دانشگاهی و استانی و نیز نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزارشد و طی آن به موضوعاتی چون مطالبات مراکز تشخیصی درمانی، ارتقای زیرساخت های آموزشی درمانی، راه اندازی مرکز پیوند، سقف بیمه، مطالبات پزشک خانواده، کمبود خوابگاه و زیر ساخت های رفاهی دانشجویان، مطرح شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil