جمعه 10 فروردین 1403

بهره‌مندی حدود سه هزار مددجوی گیلانی از آموزش های مهارتی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای اشتغال پایدار مددجویان گفت : یکی از رویکردها و سیاست‌های این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و همچنین آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد شغل است .
وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی و مهارتی بر اساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان برگزار می‌شود افزود : مجریان طرح اشتغال که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری روبه‌رو می‌شوند و مدیریت بحران بهتری دارند .
اهرابی بابیان اینکه در هفت‌ماهه سال جاری حدود سه هزار نفر از مددجویان از آموزش‌های فنی و تخصصی را گذرانده‌اند ادامه داد: این مددجویان از آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدارسازی بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان به محرومیت‌های استان در زمینه اشتغال خانوارها اشاره کرد و گفت : با توجه به ظرفیت‌های استان به‌ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، بیشترین اشتغال‌زایی در این مناطق و درزمینهٔ کشاورزی، صنایع‌دستی و دام‌پروری انجام می‌شود.
اهرابی ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود : درصدد هستیم با تقویت بخش اشتغال خانگی، زنان سرپرست خانوار را در منزل خودشان و درکنار فرزندانشان مشغول به کارکنیم و هم آن‌ها را تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil