جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی در این پیام تسلیت  آورده اند: درگذشت جانگداز و مصدومیت جمعی از حجاج بیت الله الحرام از جمله تعدادی از مسافران گیلانی سرزمین وحی در حادثه دلخراش منا که به علت ناتوانی و بی تدبیری مقامات عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج است، موجب تأسف عمیق و تأثر شدید گردید.
نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در خاتمه این پیام مشترک، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی صمیمانه با بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان، علو درجات جان باختگان را از خداوند منان مسالت کرده اند.
طبق اعلام حسن فعال مدیر حج و زیارت گیلان که در سامانه اینترنتی این سازمان درج شده؛ احمد اسماعیلی چافی، رحمت غلامی جیرکل و ابراهیم کریم پور جزو زائران گیلانی فوت شده در حادثه امروز منا هستند. همچنین در سامانه اینترنتی حج و زیارت گیلان آمده: آقای محمدحسین رمضانی سیاه خلکی جزو مفقودین این حادثه است و امکان اضافه شدن بر کشته شدگان این حادثه نیز وجود دارد.
در حادثه امروز رمی جمرات در صحرای منا ، حدود 90 حاجی ایرانی کشته و 150 تن دیگر مصدوم شدند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به محض اطلاع از حادثه ناگوار کشته و زخمی شدن صدها زائر از جمله زائران ایرانی در حادثه ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا ضمن تماس فوری با نماینده ولی فقیه ، سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران درعربستان سعودی، دستور لازم برای بکارگیری تمامی امکانات برای رسیدگی به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil