شنبه 8 اردیبهشت 1403

دکتراسدالله عباسی نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی درگفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نودادگیل برضرورت حمایت بی وقفه از چایکاران تاکید کرد و گفت:با همگرایی ایجاد شده بین نمایندگان استان های شمالی این امیدواری وجود داردکه نرخ برگ سیزچای را در سال زراعی آینده از حداقل 4 هزارتومان برای درجه دو و7 هزارتومان برای درجه یک به تصویب برسانیم .

وی کاهش سطح زیرکشت چای درسال های گذشته رانگران کننده خواند وافزود: برای اینکه بتوانیم ازاین محصول ستراتژیک به نحو شایسته ای حراست کنیم و درهمین راستا چایکاران نیز سود مناسبی از تولید خود داشته باشند راهی جزاینکه نرخ برگ سبز را بهنگام و درراستای تورم افزایش دهیم وجود ندارد .

نماینده مردم رودسر واملش درمجلش شورای اسلامی پشتیبانی ازفرایند تولید و ارزآروی چای را لازمه پویایی این صنعت برشمرد و خاطرنشان کرد : بهترین چای دنیا نباید دربلوای سیاست زدگی، دلالی و زیاده خواهی برخی ها هرروزسیرنزولی پیدا کرده و بواقع کشوررا ازچنین ویژگی منحصربفردی محروم سازد.

عباسی ابرازامیدواری کرد که با تصویب نرخ جدید برگ سبز چای در سال زاراعی 98 /99کشاورزان با باغ های چای آشتی ای دوباره کرده و زمینه را برای شتاب دررونق تولید و خودکفایی اقتصادی کشور فراهم آوردند.    

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil