جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

 

 

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در دیدار با رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور به حمایت این نهاد در احیاء و توسعه صنعت نوغانداری با توجه به سیاست‌های این نهاد و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اشاره کرد و گفت: با کمک تسهیلاتی 50 میلونی تومانی، کمیته امداد گیلان آمادگی دارد با همکاری اداره توسعه نوغانداری استان نسبت به توزیع ۴۰۰۰ جعبه تخم نوغان وپرورش ابریشم در بین مددجویان اقدام کند.

 وی بابیان اینکه برای تبدیل پیله‌های تولیدشده توسط مددجویان با ایجاد کارگاه‌های ابریشم‌کشی خانگی از طریق راهبری شغلی و با کمک بخش‌های مرتبط آماده هرگونه همکاری با مرکز توسعه نوغان‌داری هستیم افزود: از تمام ظرفیت درون و برون‌سازمانی برای تولید ابریشم در گیلان که سابقه دوهزارساله دارد و همچنین برای توسعه و ترویج این صنعت در استان به‌منظور احیاء مجدد آن و ایجاد اشتغال برای مددجویان بهره خواهیم گرفت.

اهرابی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ارزان قیمت برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی و اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مددجویانی که در زمینه صنعت نوغان‌داری فعالیت می‌کنند از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند .

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه مددجویان ساکن روستاها شرایط مناسب‌تری برای ایجاد شغل از طریق پرورش کرم ابریشم دارند تصریح کرد: بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند که کمیته امداد با ایجاد شغل برای این افراد از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری می‌کند.

عدیل سروی رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور بابیان اینکه کمیته امداد در کنار ارتقاء سطح فرهنگی و اعتقادی مددجویان به مقوله معیشت و اقتصاد آن‌ها نیز توجه ویژه دارد گفت: استان گیلان ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت نوغان‌داری دارد و یکی از آن ظرفیت‌ها نیروی انسانی ساکن در روستاها است.

 وی با اشاره به اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد نوغان‌داری در گیلان انجام می‌شود افزود: امسال از ۱۳ هزار و ۸۰۰ جعبه نوغان حدود دوهزارساله جعبه بین مددجویان کمیته امداد گیلان توزیع شد که آمار قابل‌توجهی است.

 سروی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در سال جاری با توجه به تفاهم‌نامه همکاری مشترک در هفتاستان کشور ازجمله استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان با تولید بیش از ۴۸۰ تن پیله تر در سال جاری نیازمند صنایع تبدیلی بوده که انتظار می‌رود کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های موجود در این راستا با همکاری این مرکز نسبت به ایجاد کارگاه‌های ابریشم‌کشی خانگی توسط مددجویان متقاضی اقدام کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil