شنبه 1 اردیبهشت 1403

کارگاه آموزشی پایش کارتهای بازرگانی با حضور سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان و نمایندگان ادارات صمت شهرستانهای آستارا، تالش، بندر انزلی و اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد.
 به گزارش واحد روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان، محمد فیض سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان در خصوص اهمیت برگزاری این کارگاه توضیحاتی ارایه و بر ضرورت پایش کارت بازرگانی تاکید کرد.
وی کارت بازرگانی را تنها مجوز معتبر برای واردات و صادرات کالا برشمرد و گفت: هر فرد حقیقی و حقوقی که قصد واردات یا صادرات محصولات و خدماتی را داشته باشد نیاز به این کارت خواهد داشت.
سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان استفاده از کارت بازرگانی دیگران (اجاره ای) را خلاف مقررات اعلام و افزود: نکته بسیار مهم دیگر در خصوص کارت های بازرگانی نحوه استفاده از این کارت ها می باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه کارت بازرگانی یک سند تجاری بسیار معتبر و مهم است، توضیح داد: دارنده آن دارای مسئولیت های زیادی است که توصیه می شود که اگر به منظور کمک به دیگران و یا با درخواست افراد دیگر برای دریافت کارت بازرگانی مواجه شدید از واگذاری کارت خود به دیگران به هر شکل و نحو ممکن خودداری بعمل آید.
گفتنی است در حال حاضر در استان گیلان 650 کارت بازرگانی در حال فعالیت هستند و همچنین در این نشست،کارشناس صدور کارت بازرگانی سازمان صمت در ارتباط با شرایط افراد حقیقی و حقوقی در دریافت کارت بازرگانی توضیحاتی ارایه و در خصوص نحوه بازرسی از مکان های فعالیت دارندگان کارتهای بازرگانی توضیحاتی ارایه داد و در پایان هر یک از مدعوین به بیان نظرات و پرسش های خود پرداخته و پاسخ های لازم داده شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil