پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید رسول زاده‌فرساد" سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان ضمن تشریح شعار و برنامه‌های هفته ناجا، هفته نیروی انتظامی رافرصتی برای تفکر در مسئولیت خطیری که برعهده پلیس گذاشته شده، دانست.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان افزود: لازمه مقابله با جرائم، ارتقاء هوشمندی پلیس و مشارکت مردم در تامین امنیت در جامعه است.
این مقام انتظامی نقش مردم و مشارکت آنها در تامین امنیت را حیاتی عنوان کرد و بیان داشت: پیشرفت و ترقی جامعه در گرو قانون‌پذیری و آگاهی شهروندان است.
وی در ادامه با تشریح خدمات پلیس در فضای سایبری و نقش آن در تسهیل زندگی روزمره مردم، فضای مجازی را فضایی کاملاً واقعی که خوب و بد در آن به هم آمیخته است، دانست.
سرهنگ رسول‌زاده با بیان اینکه فضای مجازی از نظر نوع و شیوه استفاده، می‌تواند فرصت یا تهدید باشد و خاطرنشان کرد: کارشناسان آموزش همگانی پلیس در مدارس، مساجد، اصناف و جوامع هدف راه‌های استفاده ایمن از فضای مجازی و مخاطرات آن را برای مردم تشریح می‌کنند.
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان با تاکید بر لزوم نظارت کافی خانواده‌ها بر عملکرد فرزندانشان در فضای مجازی اذعان داشت: مشارکت مردم، لازمه امنیت پایدار در جامعه است.
وی شوراهای معتمد پلیس را ظرفیتی برای مشارکت مردم در تامین امنیت مردم اعلام کرد و گفت: شوراهای معتمد، همکار و همیار پلیس در اجرای ماموریت‌های انتظامی است.
سرهنگ رسول‌زاده با اشاره به کسب رتبه اول پلیس گیلان در کشف جرائم در کشور اظهار داشت: شهروندان باید بیشتر به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا شاهد کاهش آمار سرقت در جامعه داشته باشیم.
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان سامانه فوریت‌های پلیس 110 را سامانه رسیدگی به خواسته‌ها و فوریت‌های پلیسی اعلام کرد و از مردم خواست تا برای کسب اطلاع از نحوه ارائه خدمات انتظامی یا دریافت مشاوره به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری یا کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مراجعه کرده و از تماس‌های غیرضروری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خودداری کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil