پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان زهره تیموری- مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با اشاره به آغاز دوره چهارم اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور از آذر ماه سال جاری، بیان کرد: از آنجا که ارایه خدمات با کیفیت و ایمن در بیمارستان ها یکی از اساسی ترین وظایف و دغدغه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، قطعا مسئولیت پذیری و پاسخگویی بیمارستان ها در امر بهبود کیفیت و ارایه مراقبت های ایمن به بیماران، زمینه ساز تحقق اهداف سلامت در حوزه درمان کشور خواهد بود.
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه، خاطرنشان کرد: ویرایش چهارم استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران، با مشارکت جمع کثیری از استادان دانشگاهی، صاحب نظران و خبرگان عرصه مدیریت بیمارستانی و هم اندیشی گسترده ملی دست اندرکاران اجرایی بیمارستان ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط و دانشگاههای علوم پزشکی، متناسب با اولویت های نظام سلامت به روز رسانی، بازنگری و تدوین شده است. در این ویرایش اولویت و رویکردهای اجتناب از مستندسازی های غیرضروری، کاهش منطقی حجم استانداردها، تمرکز بر بیمارمحوری و تاکید بر کار گروهی برای بهبود مستمر کیفیت و ایمنی بیمار لحاظ شده است.
وی ادامه داد: تیم رهبری و مدیریت بیمارستان ها در کنار کارکنان خدوم ،با توجه به کتاب راهنما و همراه با آموزش های وزارت متبوع و تشکیل جلسات داخل بیمارستانی ،مطالب آموزشی ارایه شده در سایت و کتاب راهنما را به صورت مستمر مرور نمایند تا با استقرار استانداردهای مذکور شاهد ارتقا ایمنی بیماران و بهبودکیفیت ارایه خدمات درمانی در بیمارستان ها که از مهم ترین اهداف این برنامه است باشیم.
گفتنی است: طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، ارزیابی بیمارستان ها از آذر ماه سال جاری آغاز  می شود و تا پایان سال، تمامی بیمارستان های کشور اعتباربخشی خواهند شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil