پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران گیلان از نیروگاه بادی منجیل  مهندس حبیب اله غلامی مدیر فنی شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل به اوج مصرف برق کشور درماههای خرداد تا مهر اشاره کرد و گفت :خوشبختانه بیشترین سرعت وزش باد در این نواحی هم در فصل تابستان بوده و این خود می تواند درکمک به تامین کسری احتمالی برق کشور موثر باشد.
وی با بیان اینکه سایت منجیل در ضلع شرقی دریاچه سد سپیدرود از دو قسمت پسکولان و منجیل تشکیل شده است،یاد آورشد: ظرفیت این سایت 27.7مگاوات است که از 22 دستگاه توربین بهره می برد.
مدیر فنی شرکت تولید برق سبز منجیل گفت: سایت هرزویل منجیل که در ارتفاع 900متری از سطح دریا قرار دارد ، با ظرفیت 13/5 مگاوات شامل ۲۷ توربین می باشد.
وی در ادامه از سایت رودبار نیز که در ارتفاع 800 متری قراردارد ، بعنوان ویژه ترین سایت ها در دنیا نام برد و افزود:سرعت ورزش باد در این سایت بی نظیر بوده که متاسفانه برای توسعه آن با مشکل تملک زمین روبرو هستیم.
غلامی ظرفیت نامی این سایت را 2/15 مگاوات ارزیابی کرد و گفت : در این سایت سه دستگاه توربین 550 کیلوواتی و یک دستگاه توربین 500 کیلوواتی نصب شده است .
این سرمایه گذار بخش خصوصی سایت سیاه پوش را بزرگترین نیروگاه تولید برق منطقه دانست و گفت : این سایت با  ظرفیت کل 48/18 مگاوات بزرگترین سایت نیروگاه بادی منجیل است که از 73 دستگاه توربین 660 کیلوواتی سود می برد.
وی مزیت های این نیروگاهها را در کاهش آلودگی زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف سوخت دانست و گفت :این نیروگاه که از بهمن سال ۹۶ تحویل شرکت شده تاکنون توانسته نزدیک به 1 میلیارد و 927 کیلوبایت ساعت برق تولید کند که اگر صرفه جویی در سوخت آن را محاسبه کنیم بیش از 468 میلیون متر مکعب انواع سوخت گازوییل و گاز  بوده و در همین راستا از انتشار 200 تن آلاینده های ذرات معلق  و 925 تن so2 جلوگیری کرده است .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil