شنبه 1 اردیبهشت 1403

 به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس فلاحتی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف مهم این نهاد است گفت: برای رسیدن به این مهم و خروجی پایدار و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها در بین مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی آن‌ها با مشارکت آنان و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی مانند بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان استفاده کنند افزود: خدمت بیمه تأمین اجتماعی شامل بیمه مشمولین طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایراست.
فلاحتی بهره‌مند شدن مددجویان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی را گام بلندی برای توانمندی و خوداتکایی آن‌ها دانست و گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان حق بیمه برای پنج هزار و ۱۱۲ نفراز مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان افزود: بر اساس توافق انجام‌شده با سازمان تأمین اجتماعی، با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه و شرایط سنی ۵۵ سال برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از مزایایی مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۵ هزار و ۱۴۸ خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ماهیانه ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil