پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

محبعلی رنج ور با اشاره به محدودیت منابع آبی کشورمان افزود: در سال 1350 سرانه آب هر ایرانی 6 هزار و 500 مترمکعب بود که این رقم در حال حاضر به کمتر از 2 هزار مترمکعب رسیده است.
وی اظهارداشت: با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع آبی، مدیریت مصرف آب شرب از ضروریات است.
وی افزود: آب مورد نیاز برای هر فرد در طول یک شبانه روز حداکثر 170 لیتر است که 10 – 15 درصد صرفه جویی در این میزان موجب تامین آب مورد نیاز دیگران خواهد شد.  
وی، با تاکید بر استفاده درست از آب در بخش های شرب، صنعت و کشاورزی، گفت: با توجه به نقشی که بانوان در خانه دارند و بیشتر از آب استفاده می کنند، باید علاوه بر پرهیز از استفاده بی رویه، صرفه جویی در مصرف آب را نیز به فرزندان خود آموزش دهند.
رنج ور، با اشاره به اینکه جلوگیری از اسراف آب شرب و حتی کمترین میزان صرفه جویی، در تداوم خدمات آبرسانی به روستاییان موثر است، افزود: رفع بحران های آب شرب نیازمند همکاری و مشارکت همگانی مردم، مسوولان و اصحاب رسانه است.  
وی، با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی و ارباب جراید در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف آب و پرهیز از اسراف آن، تصریح کرد: اگر مشترکان محترم، آب را به اندازه و درست مصرف کنند، قطعاً چالش های کمتری را در این بخش شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با بیان اینکه هدایت روستاییان به سمت مدیریت مصرف، در عبور از چالش های ناشی از کم آبی مهم و تاثیرگذار است، گفت: آگاهی بخشی و انعکاس درست واقعیّات و مباحث مرتبط با مشکلات آب، موجب توجه بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب می شود.
وی، با تاکید بر اینکه همواره مشترکان روستایی در گذر از بحران کم آبی، همراه شرکت آبفار بوده اند، اظهارداشت: اگر مردم عزیز در ساعات پیک مصرف مقداری از مصارف خود کم کنند، امکان تامین پایدار آب شرب برای همه وجود خواهد داشت.
وی افزود: بدون شک کم آبی و مسائل مربوط به آن، موجب برهم خوردن جوّ روانی جامعه و معضلات زیادی می شود.
رنج ور، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و ورود گردشگران به گیلان، گفت: با ورود مسافران، جمعیت شناور استان چندین برابر شده که به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی، تامین مناسب آب شرب مشترکان و گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و 800 روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: به منظور تامین پایدار و مستمر آب شرب این روستاها، مشترکان محترم از آب شرب برای آبیاری باغ ها و مزارع استفاده نکنند.  
وی افزود: روستاییان گیلان با استفاده  بهینه از آب شرب و اجتناب از استفاده های غیرضروری، می توانند تابستان امسال را با آرامش و به دور از تنش آبی پشت سر بگذارند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil