جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ فرهاد دلق‌پوش در حاشیه بازدید استاندار گیلان و برخی از مدیران مرتبط از شهر صنعتی رشت، اظهار داشت: تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی  میتواند بستر مناسبی را جهت زراعت صنعتی چوب و رفع نیازهای توسعه این صنعت فراهم نماید و در این راستا این انجمن تخصصی تشکیل می شود.
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف در این استان گفت: با راه اندازی این طرح های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به 5 میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید و گیلان بلاشک قطب صنعت سلولزی کشور است.
وی حضور استاندار پرتلاش در شهر صنعتی را نشان از نظر ویژه استاندار به بخش صنعت و تولید دانست و عنوان کرد: چنانچه بسترهای تشویقی لازم برای زارعین حرفه ای چوب فراهم شود و الگوی کشت مناسبی را هم فرهنگ سازی کنیم، قطعا مشکل تامین مواد اولیه این صنعت در گیلان مرتفع خواهد شد.
دکتر دلق پوش تشکیل انجمن صنعت سلولزی را در اتخاذ راهکارهای علمی و عملیاتی بسیار مناسب دانست و تشریح کرد: باید از گونه های مرغوب تست شده و از نوع درختان زود رشد با توجه به پتانسیل های اقلیمی گیلان بهره ببریم تا هم حفاظت و احیاء جنگل‌ها و هم تامین مواد اولیه کارخانجات سلولزی،رونق اقتصاد و اشتغال استان محقق شود.
وی استفاده مطلوب از اراضی 63 هزار هکتاری موجود را برای ایجاد ارزش افزوده ضروری شمرد و افزود: تولید و مصرف چوب در گیلان باید با ارزش افزوده و بهره وری بالا همراه شود و این مهم جزء با انجام کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب امکان پذیر نخواهد شد و در واقع با این کار صنعت چوب و صنایع وابسته به آن تقویت شده و حتی منجر با افزایش اشتغال بومیان منطقه نیز خواهد شد.
رئیس سازمان صمت گیلان از تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست بعنوان راهکاری دیگر برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان یاد کرد و گفت: هم اکنون به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از صدور مجوز جدید در این صنعت خودداری می کنیم و مرتب در حال پیگیری هستیم تا بحث واردات و کشت صنعت چوب تعیین تکلیف شود.
گفتنی است بازدید امروز ابتدا از واحدهای صنعتی پینک، تولید کننده انواع کیسه و گونی پلی پروپیلن با مجموع اشتغال 749 نفر که جزء توليدکنندگان و صادرکنندگان عمده اين صنعت و دارای طرح توسعه با برآورد اشتغال250 نفر شروع شد و سپس از سه طرح و واحد صنعتی بزرگ سلولزی؛ فیبر وینا، روجین پایا و هامرز با سرمایه گذاری جمعاً بیش از 1100 میلیارد تومان و اشتغال540 نفر در زمینه تولید انواع ام دی اف، اچ دی اف و هایگلاس صورت پذیرفت.


نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil