سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، محمد حسین قربانی با بیان اینکه  در سالهای اخیر جمعیت هلال احمر گیلان پیشرفتهای مطلوبی داشته که قابل تقدیر می باشد بیان کرد : طی سفر ریاست جمهوری در سال گذشته پروژه های قابل ملاحظه ای از سوی هلال احمر گیلان به بهره برداری رسید که می تواند سبب تسریع در امداد رسانی در حوادث مختلف شود.
وی همچنین افزود: افتتاح پایگاه امدادی لاکوژده آستانه که یکی از نقاط پر تردد شهرستان بوده همچنین افتتاح آشیانه بالگرد ، افتتاح خانه های هلال در سراسر استان که سبب ارتقای آموزش عمومی می شود از پیشرفت های مطلوب هلال احمر گیلان در سال گذشته بوده است.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت:اولین دوره منطقه ای  آمادگی در برابر مخاطرات روسا و دبیران خانه های هلال با حضور 334 نفر از روسا و دبیران خانه ای هلال  سراسر در حال برگزاری است.
وی گفت: با توجه به اهمیت آموزش عمومی یکی از این موضوعات مهم  ،  آموزش تخصصی مدیریت بحران  مسئولین و دبیران  خانه های هلال  و گسترش آموزش توسط آنان در سطح روستاها و بخش ها می باشد.
بهزاد پرستش افزود :خا نه های هلال شعب به ۶ منطقه تقسیم و اولین دوره آن را با حضور دبیران و مسئولین خانه های هلال شهرهای آستانه اشرفیه ،  سیاهکل و لاهیجان ، در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه اشرفیه با عنوان دوره «  آمادگی در برابر مخاطرات » تشکیل دادیم.
وی بیان کرد : دومین دوره در موسسه علمی ،  کاربردی هلال احمر با حضور مهندس کوچکی نژاد برگزار شد که روسا و دبیریان خانه های هلال احمر  رشت و رودبار حضور داشتند.
وی تصریح کرد: در این دوره ها ؛ نحوه و هدف شکل گیری خانه های هلال  ، ارتقای  آمادگی جامعه در برابر مخاطرات  از موضوعات کلیدی ، کاربردی و کارگاهی است که  به مسئولین و دبیران خانه های هلال این سه شهرستان آموزش داده می شود.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه با آموزش مسئولین خانه های هلال که اکثریت آنها دهیاران هستند در صدد بالا بردن توانمندی جامعه روستایی  و افزایش تاب آوری جامعه هستیم اظهار داشت: در این دوره  ۲۳ دهیار و ۲۳دبیر خانه هلال از سه شهرستان حضور دارند و در واقع ۴۶ نفر  مسئولین خانه های هلال در این دوره  آموزش های لازم را فرا م یگیرند.
پرستش با بیان اینکه در گیلان ۱۶7 خانه هلال داریم و مجموعاًحدود 334 نفر تا ماه آینده  این دوره ها را طی خواهند کردافزود :محور آموزش ها برپایه پیشگیری و آمادگی در موضوعات مختلف از جمله تصادفات ، سیلاب و زلزله برنامه ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد : چون اکثر مسئولین خانه هلال دوره های آموزش اولیه را از جمله احیای قلبی و. دیده اند در این دوره ها تلاش می شود حالت مدیریت بحرانی را آموزش دهیم  و با توجه به حوادث اخیر کشور سعی می کنیم به صورت تخصصی تر مدیران خانه های هلال این آموزش ها را فرا گیرند.
وی در پایان ضمن توصیه به مردم برای ثبت نام و  فرا گیری آموزش ها در جمعیت هلال احمر و خانه های هلال  تصریح کرد : هرچه فراگیری و آموزش  در جامعه بیشتر شود توانمندی مردم و تاب آوری جامعه بیشتر خواهد شد و آسیب پذیری کمتری خواهیم داشت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil