به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل " مسابقات شطرنج قهرمانى گیلان، در هفت رده پایه، با شرکت 220 شرکت‌کننده از شش استان کشور در رشت برگزار شد.

در پایان رقابت‌های رده سنی زیر شش سال پسران، رادین حسینی اول و سام کشاورز و معین مروت‌پور به ترتیب دوم و سوم شدند و در رده سنى زیر هشت سال پسران، هیراد صابری اول، علی‌رضا یزدانی دوم و سامان تات سوم شدند.

در رده سنى زیر 10 سال پسران، بردیا دانشور قهرمان شد و امیررضا احمدی دوم و بورسا تسلیمی سوم شدند؛ در رده سنى زیر 12 سال پسران، با قهرمانی آرین تمدن خاتمه یافت و مانی جهیدی و ماهان رمضانی دوم و سوم شدند.

در پایان رقابت‌های رده سنى زیر 14 سال پسران، آرش داغلی اول، امیر حسین نجفی دوم و اتابک اسدی سوم شدند و در گروه سنی زیر 16 سال کیارش نجفی در جایگاه نخست ایستاد و امیرحسین کاشفی و حمیدرضا عابدینی دوم و سوم شدند. در رده سنی زیر 18 سال پسران، محمدرضا شیخعلی اول بنیامین بابانیا دوم و محمدعلی عیسی‌پور سوم شد.

در جدول دختران، گروه  سنى زیر شش سال یسنا ابرو فراخ، روزینا احمدی و کیانا اشرف در جایگاه‌های اول تا سوم ایستادند و در رده سنی زیر هشت سال، زهرا فرهاد واشی در جایگاه نخست ایستاد و پریسا قریب و آناهیتا قویدل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رده سنى زیر 10 سال، آوا یزدانی، پریا قلی‌زاده و طناز عاشوری به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند و در رده سنى زیر 12 سال، پروا نجفی اول شد و پرنیان قومی و ساغر ظروفی دوم و سوم شدند.

در رده سنى زیر 14 سال دختران، خانم‌های نیکات نادریان، زهینا پاک‌طینت و ابروی محمدی اول تا سوم شدند و در رده سنى زیر 16 سال دختران، نیکی نادرنیا اول شد و آویشن عبدی‌نژاد و ستایش سواری دوم و سوم شدند. در رده سنی زیر 18 سال، مرضیه گلی‌پور، پانیز قربانپور و کیمیا عابدنی به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم ایستادند.