جمعه 31 فروردین 1403

۱۲۵رشت_ به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، ، برای اولین بار در استان گیلان دوره مقدماتی غواصی با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت و دانشگاه علمی کاربردی تایدواتر انزلی (شرکت آموزش فناوری ساحل و فراساحل) برگزار خواهد شد.
شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت از بـرگزاری دوره «مقدماتی غواصی» به صورت کاملاً کاربردی و کارگاهی خبر داد و در این باره گفت: یکی از مأموریت های سازمان های آتش نشانی، عملیات غواصی به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان و نجات جان آنها در حوادث آبی و یا رهانیدن افراد مغروق است که بدین واسطه نهادهای آتش نشانی می بایست هرگونه اقدام لازم جهت افزایش دانش تخصصی از جمله غواصی را در دستور کار خود داشته باشند.
وی با اشاره به این موضوع که استـان گیلان به دلیل برخورداری از نهرها، کانالها، رودخانه ها و دریا دارای پتانسیل زیادی برای وقوع حوادث آبی است، افزود: گیلان در بین استان های کشور از نظر تعداد غرق شدگی دارای آمار قابل توجهی بوده و وجود افراد آموزش دیده برای انجام فعالیت های مرتبط با حوادث آبی یا رهانیدن افراد مغروق بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین با توجه به ظرفیت های موجود در سازمان های آتش نشانی، می بایست افراد واجد شرایط بدین منظور پرورش یابند تا اهداف یاد شده به نحوه مطلوب حاصل شود.
وی در راستای پرورش نیروهای واجد شرایط برای عملیات غواصی در سطح آتش نشانی های استان، افزود:کارشناسان سازمان آتش نشانی رشت با همکاری دانشگاه علمی کاربردی تاید واتر انزلی، در سال گذشته نسبت به تدوین این دوره اقدام نموده اند.
این دوره به مدت ۲۰ ساعت (سه روز) از تاریخ ۲۴اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.
داوطلبان علاقمند به حضور در این دوره می توانند با شماره ۴-۰۱۳۴۴۴۳۸۰۰۱ تماس حاصل نمایند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil