سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ مهندس آموئی در جریان دیدار با فرماندار رودسر در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به خدمات‌رسانی مخابرات گیلان به مشترکین اظهار داشت: برای ارتقای خدمات‌رسانی به مشترکین ،مخابرات منطقه گیلان  سال گذشته بالغ‌ بر 99 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مخابراتی در سطح گیلان سرمایه‌گذاری کرده که از این میزان حدود 19 میلیارد تومان برای شهرستان رودسر سرمایه‌گذاری شده است.  
وی سطح دسترسی مردم به امکانات مخابراتی را از عوامل توسعه‌یافتگی یک جامعه خواند و افزود: استان گیلان در بین استان‌های کشور از نظر برخورداری از خدمات مخابراتی در رتبه هشتم قرار دارد.
مدیر مخابرات منطقه گیلان اجرای پروژه FTTH را از اقدامات مهم و مؤثر برای هوشمند سازی اشیاء مانند ساختمان‌ها، اماکن تجاری و مسکونی در سطح گیلان خواند و تصریح کرد: در این طرح از مرکز مخابرات تا منزل مشتری به‌جای کابل‌های مسی از فیبر نوری که پهنای باند نامحدود دارد استفاده می‌شود که این طرح در اکثر شهرهای گیلان راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 تا 160 مشترک در شهرستان رودسر از طرح FTTH استفاده می‌کنند گفت: در طرح FTTH مخابرات می‌تواند برای مشتری هر میزان پهنایی  که موردنظر داشته باشد خدمات ارائه دهد اما پایه خدمات ما 50 مگ است.
آمویی با اشاره به راه‌اندازی تعدادی سایت‌های موبایل با سرویس‌های 3G و 4G در مناطق شهری و روستایی از شهرستان رودسر در سال گذشته افزود: در 12 روستای شهرستان رودسر تکنولوژی 3G نصب‌شده اما متأسفانه اهالی این روستاها استفاده چندانی از این تکنولوژی نمی‌کنند و این کمی باعث نگرانی از جهت هدر رفت سرمایه‌گذاری شده اگر استفاده نشود مجبوریم درجایی دیگر که استفاده بیشتری دارد منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان رودسر یک سری کافو نوری نصب‌شده است خاطرنشان کرد: کافو نوری سوئیچ‌های کم‌ظرفیتی با ابعاد کوچک هستند که سطح دسترسی مشتری را آسان‌تر می‌کند.
ضرورت راه‌اندازی پایش تصویری در ایجاد امنیت
فرماندار رودسر نیز در این نشست خواستار همکاری مخابرات منطقه گیلان برای راه‌اندازی پایش تصویری در سطح این شهرستان شد و اظهار کرد: نصب این دوربین‌ها برای ایجاد امنیت در کنترل ترافیک و جلوگیری از سرقت‌ها مؤثر است.
حسین اسماعیل‌پور ،راه‌اندازی پایش تصویری در راه‌های اصلی شهرستان رودسر و نقاط حساس شهری را  ضروری خواند و افزود: پایش تصویری ابتدا به‌صورت پایلوت در شهر رودسر و سپس در دیگر شهرهای این شهرستان اجرایی خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم تقویت اینترنت مشترکین اپراتورهای همراه اول و ثابت تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر به ارباب‌رجوع ،ادارات نیازمند راه‌اندازی اتوماسیون‌های اداری هستند و این امر به اینترنت قوی‌تری نیازمند است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil