جمعه 31 فروردین 1403

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته با پیمایش های صورت گرفته توسط ماموران این شرکت، 432 فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در روستاهای استان شناسایی شد.

محب علی رنج ور افزود: از این تعداد انشعاب غیرمجاز 339 فقره تعیین تکلیف و به انشعاب مجاز تبدیل شدند.
وی تصریح کرد: بقیه انشعابات غیرمجاز نیز در حال طی کردن مراحل قانونی هستند.
وی گفت: دارندگان انشعابات غیرمجاز با مراجعه به امور آبفار شهرستان خود و تشکیل پرونده می توانند از انشعاب قانونی آب شرب برخوردار شوند.
رنج ور، با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه قبوض آب از سوی مشترکان روستایی، افزود: همکاری مشترکان در خصوص پرداخت به موقع آب بهاء موجب خدمات رسانی بهتر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان می شود.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز در استفتایی، عدم پرداخت آب بهاء را شرعاً جایز ندانسته اند و بر پرداخت بهای آب مصرفی توسط مشترکان تأکید نموده اند.
وی گفت: به استناد ماده 4-39 آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب ابلاغی وزارت نیرو، در صورت عدم پرداخت دیون توسط هریک از مشترکان، شرکت آبفار می تواند ضمن قطع موقت انشعاب مربوطه، نسبت به پیگیری قضایی در خصوص وصول مطالبات اقدام کند که در این حالت هزینه های اضافی ناشی از این اقدام برعهده خود مشترک خواهد بود.
وی، با تاکید بر اینکه شرکت آبفار اجازه قطع موقت و حتی دائم انشعاب مشترکانی که در پرداخت به موقع قبوض تعلل می‌کنند را دارد، خاطرنشان کرد: همیشه سعی ما  بر آن بوده که اقدام قهری انجام نگیرد لذا روستاییان عزیز با پرداخت به موقع آب بهای خود ما را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.
در زمان حاضر گیلان دارای 301 هزار مشترک روستایی آب شرب است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil