پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، کلاس آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دکتر " سمیه طالبی " مشاور مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي پليس گيلان براي کارکنان اداره کار و رفاه اجتماعی مركز استان برگزار شد.
در اين كلاس دكتر طالبي به آموزش برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی، خودکشی و روش‌های پیشگیری از آنها پرداخت و بيان داشت: آسیب‌شناسی اجتماعی، شناخت، مطالعه و ریشه‌یابی ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی مانند بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی و طلاق، همراه با علل و شیوه‌های پیشگیری درمان آنها است.
وي با بيان اينكه اگر در جامعه‌ای هنجارها مراعات نشود، کجروی و انحراف‌ها پدید می‌آید و رفتارهای افراد آن جامعه آسیب می‌بیند افزود: عدم پایبندی به هنجارهای اجتماعی علل و موجب پیدایش آسیب خواهد شد.
طالبي تصريح كرد: هر جامعه و سازمانی از اعضای خود انتظار دارد که از ارزش‌ها و هنجارهای خود تبعیت کند، اما طبیعی است که همواره افرادی در جامعه یافت می‌شوند که از پاره‌ای از این هنجارها و ارزش‌ها تبعیت نمی‌کنند، این افراد را ناسازگار می‌گویند.
مشاور مركز مشاوره آرامش با اشاره به اينكه بررسی و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: انحرافات و مسائل اجتماعی، امنیت را سلب مي‌كند و مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود.
دكتر طالبي ادامه داد: به طور کلی هر رفتاری که از آدمی سر می‌زند متاثر از مجموعه‌ای از عوامل است که به طور معمول در طول زندگی سر راه وی قرار دارد و او را به انجام عملی خاص وادار می‌کند.
طالبي در پايان با اعلام اينكه عوامل زمینه‌ساز انحرافات در جوامع مختلف یکسان نیستند و مناطق از نظر شدت، ضعف نوع جرم، تعداد و نیز از نظر عوامل متفاوت هستند اظهار داشت: عوامل مختلفی مثل شرایط جغرافیایی، اقلیمی، وضعیت اقتصادی- اجتماعی، موقعیت خانوادگی، تربیتی و شغلی بر رفتار افراد تاثیر گذارند.
گفتني است این جلسه با استقبال کارکنان اداره کار و رفاه اجتماعی همراه بود و فصلنامه طراوت مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي پليس گيلان نیز در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil