شنبه 8 اردیبهشت 1403

سرهنگ " مجید رسول‌زاده فرساد " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با بيان اين مطلب گفت: در پي دريافت خبري مبني بر خريد و فروش ارز تقلبي در بازار رشت بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه ماموران با استفاده از شگردهاي پليسي از صحت موضوع اطمينان حاصل كرده و متهم را شناسائي كردند افزود: پس از هماهنگي با مقام قضائي در يك عمليات ضربتي متهم حين فروش ارزهاي تقلبي در شهر رشت دستگير شد.  
وی با اشاره به اينكه از متهم دستگير شده يك هزار يورو ارز تقلبي كشف شد تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهم مبني بر چگونگي تهیه ارز‌هاي تقلبی از متصدی يك واحد صنفی فروش طلا و سکه، ماموران پليس به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از اين مكان موفق شدند مقدار 240 دلار امريكا، 190 دلار استراليا، 778 يوان چين، ۱۰۰ پوند انگلیس، ۲۰۰ یورو، هزار و 345 منات آذربایجان و 26 هزار و 250 دینار عراق را كشف و در اين راستا صاحب واحد صنفي كه فردي 36 ساله بود را دستگير كنند.
اين مقام انتظامي ضمن درخواست از شهروندان براي خريد ارز‌هاي مورد نياز از بازارهاي رسمي اظهار داشت: اخيراً برخي از افراد سودجو ارزهاي تقلبي را وارد بازار كرده‌اند كه تشخيص آنها بدون دستگاه‌هاي فني مخصوص، ممكن نيست.
وي با تاكيد بر اينكه شهروندان نبايد به ارزاني ارزهايي كه با قيمت تمام شده كمتر در بازار آزاد عرضه مي‌شود توجه كنند ادامه داد: ارزهاي مورد نياز صرفاً بايد از صرافي‌هاي مجاز با اخذ فاكتورخريد تهيه شود.  
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان از شهروندان خواست، ضمن توجه به نكات آموزشي و هشدار‌هاي انتظامي، خود را در برابر فريب كلاهبرداران بيمه كرده و در صورت مواجهه با چنين مواردي، مراتب را از طريق مركز فوريت‌هاي 110 با پليس در‌ميان بگذارند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil