جمعه 7 اردیبهشت 1403

رییس سازمان صمت گیلان عصر سه شنبه در شرکت تولیدی پگاه گیلان و در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر انقلاب تصریح کرد: همه باید به سمت رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند.

وی هدف از برگزاری بازدیدهای صنعتی سازمان صمت گیلان را کمک به ایجاد کارآفرینی،رفع مشکلات و موانع توسط سفیران صنعتی عنوان و اضافه کرد: با توجه به اهمیت آموزش در جامعه تولید دانش بدون خروجی مناسب کاری بیهوده است بر این اساس برنامه ریزی برای پرورش نیروی تخصصی و مورد نیاز بازار کار برای رفع مشکل بیکاری از مهمترین نیازهای جامعه می باشد.
رئیس سازمان صمت گیلان بیان داشت: اولویت ما در سال جدید، رونق تولید و سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی و به روز رسانی و حمایت از آنهاست.
وی افزود: همه آحاد جامعه باید در رفع موانع تولید احساس مسولیت کنند و می خواهیم خبرنگاران جامعه را از فعالیت های صنعتی استان آگاه کنیم تا به گوش همه عموم رسانده شود.
دلق پوش با تاکید بر تشکیل نهضت توسعه در گیلان، ادامه داد: ریشه همه مشکلات بیکاری است و اگر از تولید و کسب حمایت شود بیکاری ها نیز کم خواهد شد.
وی تصریح کرد: همه گرایش ها و قابلیت ها باید در کنار هم قرار گیرد تا سعادتمندی مردم بیش تر فراهم شود.
رییس سازمان صمت گیلان گفت: مردم گیلان با فرهنگ هستند و این ظرفیت باید در توسعه بخش های مختلف استان بکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی برای مردم استان آشنا نیستند، خاطرنشان کرد:همه باید خود را موظف به حمایت از تولید داخلی بدانیم.
وی اضافه کرد: تولیدات دانش بنیان و صادرات محور از اهمیت بالایی برخوردارند و شرکت پگاه گیلان از جمله این شرکتهای موفق است.
وی تاکید کرد: باید به سمت تخصص و تولیدات تخصص محور پیش برویم تا در تامین نیازهای مردم و تنظیم بازار استان با مشکل مواجه نشویم.
وی افزود: امسال به معادن گیلان نگاه ویژه خواهیم داشت تا در مسیر توسعه استان از آنها استفاده کنیم قبلا پراکندگی معادن موجب مشکلاتی شده بود که مطالعات عمقی و هوایی در این خصوص خواهیم داشت.
دلق پوش با بیان اینکه گیلان استانی مرزی است و کشورهای حاشیه این استان از بازار خوبی برخوردارند؛ تصریح کرد: با وصل شدن راههای ریلی گیلان به دیگر کشورها می توانیم مورد توجه همه بازارهای دنیا قرار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه گیلان از استانهای پیشرو در رفع موانع تولید است، گفت: سال گذشته 660میلیارد تومان برای رفع موانع تولید به واحدها تسهیلات داده شد اگر چه آمار خوبی است اما راضی کننده نیست و همکاری بیشتر بانکها موجب خواهد شد که امسال در جهت رفع موانع تولید استان قدمهای موثرتری برداشته شود.
در ادامه این جلسه اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی پگاه گیلان گفت: این شرکت سلامت محور است و تلاش داریم برای ارتقای سلامت افراد جامعه ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم را در اولویت کاری خود قرار دهیم.
وی افزود: کسب خوبی در بازارهای استان داریم و توسعه صادارات و کسب بیشتر بازارهای خارجی را در سال رونق تولید در پیش گرفته ایم.
وی افزود: دستیابی به تولید با کیفیت از دیگر اهداف مهم این شرکت است که برای تحقق آن برنامه ریزی و اقدامات مختلفی را در پیشرو داریم.
وی تصریح کرد: خرید شیر از دامداران گیلان از دیگر برنامه های مهم ما در سال جدید خواهد بود.
لازم به ذکر است که بازدید خبرنگاران از شرکت تولیدی آرد گیلان خوشه و شرکت پگاه در شهر صنعتی رشت انجام پذیرفت.




نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil