پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با قدردانی از کمک‌های خیران و نیکوکاران به نیازمندان گفت: طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» با هدف حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد اجرا می شود که در این طرح، نیکوکاران به انتخاب خود حمایت از یک یا چند نفر یتیم و یا فرزند محسنین را عهده‌دار و ماهیانه مبالغی به‌حساب آن ها واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیکوکاران و حامیان ایتام و فرزندان محسنین در سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ایتام و فرزندان محسنین به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده‌اند، افزود : ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان به صورت نقدی و چهار میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان هم به صورت غیرنقدی و کالا بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال ۹۶،  ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.
 اهرابی سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم را  حدود۲۴۹  هزار تومان و هر فرزند محسنین را حدود ۱۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۹۲ یتیم با ۱۵ هزار و ۳۹۶ حامی و ۴۶۶۳ فرزند محسنین با ۶۷۸۴ حامی جمعاً با ۲۲ هزار و ۱۸۰ حامی تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.
وی با اشاره به اینکه ۶۶ نفر از حامیان ایتام و فرزندان محسنین ساکن خارج از کشور هستند که در سال جاری ۵۵ میلیون تومان به‌حساب آن‌ها واریز کرده‌اند افزود : همچنین ۱۹۴ حامی حقوقی و ۶۰۴ حامی تلفیقی (مشترکا از ایتام و محسنین) حمایت می‌کنند.
اهرابی با بیان اینکه در ماه های اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، ۵۶۵ نفر از نیکوکاران برای حمایت از ایتام و محسنین ثبت نام و اعلام همکاری کرده اند افزود: تشکیل ستاد طرح یاوران ایتام هم یکی از فعالیت های حوزه اکرام است که این طرح برای مردمی شدن فعالیت‌های مربوط به انجام حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان و باهدف استفاده از ظرفیت بانوان فعال و خیر اجتماعی اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد گیلان  با اشاره به فعالیت ۲۴۷ نفر در ستاد طرح یاوران ادامه داد: در سال گذشته ۳۳۵ حامی از طریق این ستاد جذب و ۶۴۷ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان هم برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین جمع‌آوری شد.
وی بابیان اینکه حامیان ایتام در عید نوروز سال جاری ۳۰۰میلیون تومان به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز کرده اند گفت : در عید نوروز سال جاری و با هماهنگی های انجام شده از سوی کارشناسان اکرام تعدادی از حامیان هم با فرزندان معنوی خود دیدار کردند.
شایسته ذکر است در حال حاضر ۲۶۰ نفر از فرزندان محسنین فاقد حامی و در انتظار حمایت نیکوکاران هستند که می توانند از طریق مراجعه به سایت portal.mohsenin.ir و شماره تماس ۰۱۳۳۳۳۶۵۸۵۲ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته های امداد سراسر استان نسبت به حمایت فرزندان محسنین و ایتام اقدام کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil