جمعه 31 فروردین 1403

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان، نقش مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بسیار موثر دانست و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خیانت‌های زناشویی، اعتیاد، توانمند‌سازی اقشار مختلف اجتماع، پیشگیری از بروز بحران‌های روانی و در نتیجه شکوفایی‌های فردی و اجتماعی را از اهداف فعالیت این مراکز معرفی کرد.
سرهنگ " مجید رسول‌زاده فرساد " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیاتمان، به همفکری با مشاوران خبره و متبحر نیاز پیدا می‌کنیم. تحولات، تغییرات و مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی که در زندگی رخ می‌دهد، گاهی ما را به اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران دچار می‌کند. مشاوره، یک فرایند رشدی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود اهداف خود را مشخص کنند، تصمیم‌گیری مناسب داشته باشند و مسائل و مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را حل کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: مشاوران مستقر در این مراکز و کلانتری‌ها دلسوزانه تلاش دارند تا با بهترین و به‌روزترین شیوه‌‌ها و متدهای روانشناختی بتوانند برای اصلاح باورهای اشتباه مراجعه کنندگان در زمینه روابط زناشویی، ازدواج، تربیت فرزندان، پذیرش قوانین اجتماعی، برقراری روابط و تعاملات سالم در جامعه و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر میزان بزهکاری و ناهنجاری در سطح اجتماع، گام بردارند.
وی در خصوص فعالیت‌های مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان در یک ساله 97 اظهار داشت: در طول سال گذشته تعداد 8 هزار و 657 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کردند که از این تعداد، هزار و 957 نفر به مرکز مشاوره و تعداد 6 هزار و 700 نفر نیز به دوایر مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کردند.  
از بین مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها، تعداد 3 هزار و 919 نفر شاکیان پرونده ارجاعی و تعداد 2 هزار و 781 نفر خود معرف، یعنی بدون شکایت از فرد خاصی و برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به این دوایر مراجعه کرده‌اند. همچنین از تعداد 3 هزار و 919 پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌ها با تلاش کارشناسان ما، تعداد 3 هزار و 6 پرونده معادل 77 درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.
سرهنگ رسول‌زاده فرساد مشکلات خانوادگی را با 44.9 درصد بیشترین علت مراجعه شهروندان به مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری برشمرد و افزود: مشکلات تربیتی 12.5درصد، مشکلات روانی 13.5 درصد، مشاوره فردی 12.4درصد، مشاوره ازدواج 8.9 درصد و مشاوره تحصیلی 7.8 درصد مراجعات را به خود اختصاص داده است.
رسول‌زاده تصریح کرد: بیشترین علت مراجعه شهروندان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها، مشکلات خانوادگی با 44.6 درصد، نزاع و درگیری با 27.9 درصد، مشکلات حقوقی با 19.9 درصد، مشکلات اجتماعی با 6.5 درصد و سایر مشکلات 1.1 درصد را به خود اختصاص داده است.
سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در پایان با بیان اینکه مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در زمینه‌های خانوادگی، روانشناختی، تربیتی، روان‌سنجی، ازدواج و حقوقی می‌باشند، از شهروندان گیلانی خواست، برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و دریافت نوبت به نشانی: رشت، سبزه میدان، ابتدای خیابان طالقانی، کوچه بقراطی 2، ساختمان مرکز مشاوره آرامش مراجعه و یا با شماره‌های 33233969-013 و 21825511-013 تماس حاصل نمایند و در سطح شهرستان‌ها به کلانتری‌ها مراجعه کنند.  
این مقام انتظامی در پایان ضمن تبریک سال نو، از حضور مشاوران پلیس در ایستگاه‌های نوروزی خبر داد و گفت: مشاوران و روانشناسان انتظامی استان در بیش از 40 ایستگاه نوروزی پلیس، در سرتاسر استان گیلان تا پایان تعطیلات آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به مراجعان هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil