پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدجعفر عليزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در جريان سفر يك‌روزه خود به غرب استان گيلان، از مراحل پاياني عمليات احداث ساختمان بيمارستان 130 تخت خوابي آستارا بازديد كرد و نشستي را كه با حضور مديركل راه و شهرسازي استان گيلان و فرماندار شهرستان آستارا برگزار شد، خاطرنشان كرد: وزارت راه و شهرسازي در كل كشور بالغ بر 120 بيمارستان در دست احداث دارد.

وي ادامه داد: با توافق صورت پذيرفته تا پايان امسال 21 بيمارستان با و 2 هزار و 163 تخت در استان‌هاي مختلف كشور به بهره‌برداري خواهد رسيد.

عليزاده كل اعتبار اختصاص يافته براي اين پروژه‌ها را جدا از اعتبارات قانون بودجه، 800 ميليارد ريال از ساير منابع عنوان كرد و افزود: از اين تعداد بيمارستان قابل بهره‌برداري دو بيمارستان آستارا با 130 تخت و رضوانشهر با 35 تخت در استان گيلان مي‌باشد.

وي پيشرفت ساختمان بيمارستان آستارا را 91 درصد عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به اينكه عمليات احداث ساختمان اين بيمارستان تا پنج ماه آينده به شكل كامل به پايان مي‌رسد و از سويي ديگر دستور تخصيص اعتبارات تجهيز اين بيمارستان صادر شده است، با يك برنامه‌ريزي مدون، دو ماه پاياني را براي ايجاد نشدن وقفه در برنامه افتتاح به دليل تجهيز، با وزارت بهداشت و درمان به شكل مشترك همكاري خواهيم كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه بيمارستان آستارا تا پايان سالجاري به بهره‌برداري خواهد رسيد و تا پايان سال 1393 براي احداث آن 325 ميليارد ريال هزينه شده است، اضافه كرد: اين بيمارستان با زيربناي 12 هزار و 500 مترمربع در پنج طبقه و در زميني به مساحت 21 هزار متر مربع احداث مي‌شود و براي تكميل آن از ابتداي سال 1394 تاكنون 60 ميليارد ريال ديگر هزينه شده است.

وي در پايان اظهار كرد: بيمارستان مذكور به دليل واقع شدن در شهرستان مرزي بندر آستارا به عنوان يكي از مهمترين مراكز بهداشتي و درماني كشور محسوب مي‌شود و با 4 اتاق عمل، 3 اتاق زايمان، مراكز جداگانه مراقبت‌هاي ويژه ICU و CCU، آزمايشگاه، اورژانس، داروخانه و ساير امكانات به هموطنان داخلي و حتي كشور همسايه جمهوري آذربايجان خدمات ارائه مي‌كند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil