پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری در حاشیه مراسم معارفه فرماندار رودسر و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت محصول استراتژیک چای و لزوم حمایت از این صنعت گفت: وضعیت صنعت چای کشور طی سال‌‌های اخیر به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید بهبود یافته و موجب احیا بخشی از باغ‌های تخریب شده و بازگرداندن آن به چرخه تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد:خرید تضمینی برگ چای موجبات رونق این صنعت نیمه جان در استان گیلان را فراهم کرد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه چای جزو محصولات مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بود افزود: چای به عنوان بخش مهمی از اقتصاد و فرهنگ مردم گیلان نیازمند گام‌های اساسی‌ و اصولی‌تری جهت تامین منافع به حق کشاورزان است.
وی ادامه داد : جهت تحقق این مهم و با پیگیری های صورت گرفته، با تصمیم دولت یارانه ارزی واردات چای حذف شده و از این پس چای با ارز غیردولتی وارد می شود.
سالاری این اقدام مهم دولت را گامی مثبت جهت تقویت صنعت چای و تبدیل آن به محصول استراتژیک اقتصادی اعلام و تاکید کرد: واردات چای با ارز خارجی توان رقابت چایکاران داخلی را افزایش داده و موجب حمایت از چای داخلی خواهد شد.
نماینده عالی دولت در گیلان تحقق اجرای این سیاست مهم را موجب ترغیب کشاورزان به ادامه کشت چای و نیز عدم رضایت برای فروش و یا تغییر کاربری اراضی زیر کشت اعلام کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil