پنج شنبه 9 فروردین 1403

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست گفت: از زمان تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، زمان زیادی نمی گذرد اما هر روز شاهد به بار نشستن  یکی از ثمرات این برنامه هستیم. وی ادامه داد: مجتمع فناوری های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان که امروز میزبان نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان این دانشگاه است، خود از ثمرات برنامه راهبردی دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای فناور، تعداد شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان حکایت از آن دارد که برنامه های این دانشگاه در حوزه فناوری با یک نقشه و راهبرد کاملا مشخص دنبال می شود.
وی با اشاره به چشم انداز 10 سال آینده دانشگاه، اظهار داشت: هر چقدر هم زمان می گذرد و به جلو حرکت می کنیم، عقلانیت و منطق ارزشمندی که برنامه راهبردی دانشگاه بر اساس آن طراحی شده است، بیشتر خودنمای کرده و خود را نشان می دهد.
دکتر یوسف زاده با بیان این که دانشگاه ها باید بتوانند مسیر دانش و حرکت علمی کشور را شناسایی کرده و آن را دنبال کنند، تصریح کرد: در واقع این رسالت دانشگاه ها است تا به مسایل و مشکلات روز و مهم کشور پرداخته و راه های برون رفت از این مسایل و مشکلات را قبل از این که به عموم جامعه کشیده شود، ارایه کنند.
دکتر یوسف زاده با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص علم و فناوری تاکید کرد: فرمایشات رهبری در بحث دانش، علم و به ویژه فناوری در واقع نشانگر سیاست گذاری و مشخص کردن مسیر حرکت علمی کشور است.
وی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری هم در این خصوص فعالیت های خود را با بیش از 10 کارگروه آغاز کرده و ثمرات خوبی هم به همراه داشته است،  اما هنوز علی رغم اینکه سیاست گذاری ها کشور بر این مسیر استوار است، نمی توانیم ادعا کنیم کشور پیشرویی در این زمینه هستیم .
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که در طول انقلاب، وزارت دفاع در زمینه دانش نظامی کارنامه قابل قبول و موفقی از خود نشان داده ، یاد آور شد: کشور در حوزه های نظامی و دفاعی به مراحلی رسیده که می توانیم ادعا کنیم در مرز های دانش حرکت می کنیم، اما این تجربه موفق وزارت دفاع در دانشگاه های کشور اتفاق نیافتاده است.
وی گفت: اگر چه تامین سلامت جامعه در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارد، اما این دانشگاه ها به علت درگیری های که در خصوص مسایل مختلف حوزه بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات جامعه دارند، بیشتر به سمت روزمرگی کشیده شده اند.
 دکتر یوسف زاده تاکید کرد: قرار گرفتن در شرایط سخت، بهترین زمان برای برنامه ریزی است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زمانی که بدترین شرایط را در همه حوزه ها به خصوص در حوزه مالی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشت، از  پتانسیل های موجود استفاده کرد و برای 10 سال آینده برنامه ریزی نمود تا بتواند عقب افتادگی های گذشته خود را جبران کند.
وی ادامه داد: شرایطی که امروز به عنوان یک شرایط بحران اقتصادی در کشور ایجاد شده و محدودیت هایی که برای کشور فراهم شده، می تواند یک فرصت خوب برای تمرکز بر روی داشته ها و پتانسیل های موجود و تغییر باورها برای تکیه بر توانمندی های داخل کشور باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که در هفته جاری با حضور هیات دولت به گیلان یک بیمارستان 222 تخت خوابی و یک بیمارستان 85 تختخوابی در شهرستان لاهیجان افتتاح می شود، تصریح کرد:  همزمان با این پروژه ها 10 پروژه دیگر نیز در در استان به بهره برداری می رسد که همگی در راستای بهبود زیرساخت های درمانی استان می باشد.
وی از نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی در کنار توسعه فعالیت های زیر بنایی و گسترش برنامه های علمی به عنوان فعالیت های حایز اهمیت در دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد.
دکتر یوسف زاده از افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی تالش و بیمارستان 135 تختخوابی لنگرود هم در نیمه اول سال 98 خبر داد و گفت: وقتی در برنامه های خود یک افق بزرگتر و بالاتر را در نظر بگیریم، قطعاً کارهای این چنینی نیز پوشش داده خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که بدهی 120 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظرف سه سال به 20 میلیارد رسیده و این مهم به لطف الهی و تلاش همکارانمان د همه حوزه ها محقق شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil