جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امام‌جمعه رشت بابیان اینکه تلاش کارکنان کمیته امداد مجاهدت درراه خدا است گفت: یکی از افتخارات مجموعه کمیته امداد این است که توسط حضرت امام (ره) بنیان گذاشته‌شده و خدمت در آن عبادت است.

وی با اشاره به عملکرد موفق کمیته امداد در طول خدمت‌رسانی به نیازمندان افزود: توجه دولت به کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه حائز اهمیت است و امدادگران با خدمت بی‌منت به نیازمندان رضایت الهی را جلب می‌کنند.
امام‌جمعه رشت با تأکید بر ادامه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت تصریح کرد: در سال‌های اولیه تأسیس کمیته امداد توجه بر معیشت مددجویان بود اما امروز توانمندسازی آن‌ها در ابعاد مختلف در دستور کار این نهاد قرار دارد و تشکیل اتاق فکر برای ارائه خدمات یشتر به مددجویان می‌تواند برای انجام هرچه بهتر فعالیت‌ها تأثیرگذار باشد.
آیت‌الله فلاحتی خواستار اولویت‌سنجی در اجرای برنامه‌ها توسط متولیان کمیته امداد شد و خاطرنشان کرد: اولویت‌سنجی در اجرای برنامه‌ها مدیران را در مقابل ارتکاب به خطا و اشتباه احتمالی بیمه می‌کند.
وی بیشترین آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها را به دلیل وجود فقر فرهنگی در خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و گفت: ترویج سبک زندگی دینی در خانواده‌های جامعه هدف باعث ایجاد آرامش در آن‌ها شده و از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد بعضی از بحران‌های روحی در خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است اظهار کرد: نباید اجازه دهیم آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی وارد خانه‌های مددجویان شود و این امر با برنامه‌ریزی و ترویج فرهنگ اسلامی در بین مددجویان امکان‌پذیر می‌شود.
وی بابیان اینکه پشتیبانی از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت بعد از فارغ‌التحصیلی آن‌ها امر مهمی است افزود: حمایت معنوی و پشتیبانی از جوانان موجب دلگرمی و موفقیت بیشتر آن‌ها می‌شود.
عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در استان هستند گفت: توانمندسازی مددجویان با ایجاد چهار هزار طرح اشتغال‌زایی یکی از اهداف مهم این نهاد است که با جدیت در حال پیگیری و اجرا است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این تعداد از طرح‌های اشتغال ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است افزود: نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد باعث شده تا فعالیت‌ها به انحراف نرود و شغل پایدار برای مددجویان ایجاد شود.
وی بابیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه ولایت برای ارائه تسهیلات به مددجویان و افراد نیازمند تشکیل‌شده است، ادامه داد: سال آینده کارمزد وام‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صفر می‌رسد.
اهرابی به پرداخت ۷۴۱ فقره کمک‌هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری دو هزار و ۳۸۲ فقره کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج بااعتبار شش میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای جوانان تحت حمایت کمیته امداد گیلان در نظر گرفته‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان کمک‌های مردمی در ۱۱ ماهه سال جاری را ۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها در سرفصل‌های مشارکت‌های مردمی ازجمله صدقه، زکات، اکرام ایتام و دیگر کمک‌ها بوده است.
وی با اشاره به اجرای ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی توسط کمیته امداد گیلان ارسال جاری خاطرنشان کرد: ۹۲میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها و منابع امداد، مشارکت خیران و آورده مددجو اختصاص داده‌شده است.
اهرابی بابیان اینکه هرساله با نزدیک شدن به سال نو جشن ملی نیکوکاری هم‌زمان با کشور در گیلان هم برگزار می‌شود افزود: این جشن امسال با شعار عیدی برای همه در تاریخ‌های ۱۵ اسفند در سطح مدارس گیلان، ۱۶ اسفند درمیادین اصلی شهرها و ۱۷ اسفند در پایگاه‌های نماز جمعه و بسیج برگزار می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil