جمعه 7 اردیبهشت 1403

 هدف ما در ورزش های جانبازان و معلولین بسیار متفاوت است و شامل افراد قطع نخاع،قطع عضو،فلج های اندامی و کم توانان ذهنی می شود لذا برنامه های ما نیز متفاوت خواهد بود.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با بیان اینکه باید ورزش های همگانی را در جامعه جانبازان و معلولین دنبال کنیم،گفت:امید به زندگی،توانمندسازی،سلامت،استعدادیابی،آموزش و قهرمانی اولویت های ماست.
صمیمی به نقش ورزش در سلامت جانبازان و معلولین اشاره کرد و متذکر شد:در حال حاضر 1700 ورزشکار بوچیا در کشور شناسایی شده و با همکاری آموزش و پرورش استثنایی در حال احصای 1900 نفر دیگر هستیم،اما ورزش های اول ما به ترتیب والیبال نشسته،بستکبال، دومیدانی،شنا،تیراندازی،تیر و کمال و تنیس است لذا باید سعی کنیم یک جانباز یا معلول را از خانه به سمت ورزش بیاوریم.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین را طلایه دار معرفی استعدادهای پنهان دانست و تصریح کرد:کسانی که خودشان را مثمرثمر نمی دانستند،
اکنون می توانند در میادین ورزشی برای جامعه موثر باشند.در واقع اعضا و جوارح انسان توانایی جبران محدودیت ها را دارند.
رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با بیان اینکه در حال حاضر رتبه 15 پارالمپیک را داریم، عنوان کرد: تا سال 2020 باید جهش هفت پله ای داشته باشیم. در مسابقات آسیایی جاکارتا نیز رتبه چهارم را کسب کردیم و با وجود شرکت در 10 رشته ورزشی، کیفیت را بالا بردیم.
وی از اجرای طرح استعدادیابی جوانان و نوجوانان برای سال های 2022 و 2024 در قالب پارالمپیادهای ورزشی در اوایل سال 98 خبر داد و خاطرنشان کرد:هیئت های استانی نیازمند منابع هستند لذا از محل ماده 94 قانون برنامه ششم اعتباری معادل 1400 میلیارد تومان برای ورزش جانبازان و معلولان تخصیص یافته که طی سال آینده مستقیما به حساب هیئت ها واریز خواهد شد.
صمیمی از مجموعه های ورزشی استان ها خواست یک سانس را به صورت رایگان در اختیار هیئت ورزش های جانبازان و معلولین قرار دهند و گفت:فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین تجهیزات محور بوده و بیش از همه به ویلچیر نیاز داریم که سعی شده از تولید داخلی استفاده کنیم.
این مقام مسئول از جدا شدن 8 رشته ورزشی از این فدراسیون خبر داد و اضافه کرد: تکواندو، قایقرانی، سوارکاری، اسکی، تنیس روی میز و تیر و کمان از جمله این ورزش هاست، اما با توجه به محدودیت های مالی ورزشکاران جانباز و معلول احتمال افت وجود دارد.
وی با بیان اینکه هیئت های استانی ورزش های جانبازان و معلولین از نظر اعتباری تامین خواهند شد، اظهار کرد: باید ورزشکاران را مورد توجه قرار دهیم و کمترین دغدغه مالی را داشه باشیم. خوشبختانه گیلان وضعیت خوبی دارد و در رشته های مختلف ورزشی ورزشکار معرفی کرده است.
صمیمی همچنین از راه اندازی ورزش های بولینگ و شطرنج فیزیکال به عنوان ورزش های مدال آور خبر داد و یادآور شد: به زودی بازی های رایانه ای نیز به ورزش های فدراسیون اضافه خواهد شد.
عبدالله پاکاری در مجمع سالیانه هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان گیلان، با اشاره به اهمیت ورزش جانبازان و معلولین، اظهار کرد:با توجه به تاثیری که ورزش بر سلامت جسم و روان افراد می گذارد،این موضوع نیازمند اهتمام ویژه است.
وی با بیان اینکه در استان گیلان 22 هزار جانباز داریم،خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به ورزش و تربیت بدنی این جامعه بزرگ احساس می شود و باید جانبازان و معلولان را در خدماتی که نظام برای ورزش و نشاط افراد جامعه فراهم کرده، شریک کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان حضور در عرصه های ورزشی را موجب نقش آفرینی اجتماعی جانبازان و معلولین دانست و متذکر شد: ما در رشته های مختلف ورزشی شاهد درخشش و حضور موثر ورزشکاران جانباز و معلول استان هستیم که نشان از شایستگی و لیافت این عزیزان دارد که با کمترین هزینه پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده اند و معرف ایران در عرصه های جهانی هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil