چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام جمال یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش طلاق در استان با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خبر داد و اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره دینی و آموزش مهارتهای ارتباطی مؤثر و جلوگیری از رفتارهای پرخطر برای زوجین در حفظ و تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق برای مبلغات، مبلغین، مداحان و اقشار تأثیرگذار و توانمند از مهمترین برنامه‌های طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده است.

وی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب استان توسط امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در حال برگزاری است، یکی از اهداف مهم این برنامه‌ها را دریافت مشاوره‌های تخصصی زوج‌های جوان و خانواده‌ها عنوان و اظهار کرد: گیلان جز ۱۰ استان اول کشور در زمینه طلاق است که باید گام هایی جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با موضوع خانواده برداشته شود.
وی با تأکید اینکه عمل به دستورات اسلام سبب خوشبختی خانواده‌ها می‌شود، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و روایی، ایجاد محبت، مودت و عشق در زندگی نیازمند مهارت‌هایی است که آگاهی زوجین از این مهارت‌ها موجب تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی همسران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زن و مرد، بخصوص در آغاز زندگى با بهره گیرى از عنصر قناعت و ساده زیستى، مى‌توانند در نهایت تنگدستى، پیوند مشترک خود را شیرین و بادوام کنند، متذکر شد: یکى از وظایف مشترک اعضاى خانواده که دربن بست ها و فراز و نشیب ها، زندگى را گوارا مى‌سازد و موجبات دوام آن را فراهم مى‌کند رضامندى به قضاى الهى است که نشات گرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مطرح کرد: متأسفانه شاهد شکل‌گیری سبک‌های جدید زندگی در برخی از خانواده‌ها هستیم که باید تمام زوایای الگوهای غیر ایرانی و اسلامی ارزیابی و بررسی شده و همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه با هوشیاری ورود کنند.
وی با بیان اینکه آموزش را ابتدا باید از خانواده شروع کنیم، تأکید کرد: یکی از مشکلات خانواده‌ها تلفن های همراه و استفاده نادرست فرزندان از فضای مجازی است که با آموزش‌های مناسب می توان جلوی ورود آسیب به خانواده ها را گرفت.
عضو شورای فرهنگی عمومی استان با بیان اینکه خانواده جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، عنوان کرد: فروپاشیدن بنیان خانواده از جمله مهم‌ترین اهداف دشمنان انقلاب است.

به گفته وی تصویب قوانین جامع و اصلاحگر متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی کنونی ازدواج و خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی در مراحل مختلف از طریق نهادهای فرهنگی و آموزشی‌، فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص شناخت خانواده سالم در کشور از طریق رسانه‌ها از عواملی است که می‌توان به آنها به‌عنوان عواملی که در کاهش طلاق مؤثر هستند، نگاه کرد.
حجت‌الاسلام یاری توجه به نیازهای معنوی و عاطفی را یکی از مولفه های مهم در حفظ بنیان خانواده برشمرد و تصریح کرد: قناعت، گذشت، خود را جای دیگری قرار دادن، رعایت ادب و احترام، توجه به حقوق متقابل، پرهیز از کنترل شدید و سوء ظن، دوری از تجمل گرایی و عدم مقایسه همسر با دیگران از عواملی است که می تواند ثبات و پایداری خانواده ها را برای یک عمر حفظ کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه این کارگاه ها برای ۱۰۰ نفر پیش بینی شده بود ولی به دلیل استقبال زیاد برای بیش از ۱۰۰ نفر در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: این کارگاه های آموزشی از ۲۸ آذر ماه ۹۷ آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil