جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ جواد نجارتمزکار در جلسه مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان ، با تشکر از زحمات علیزاده مدیرکل سابق میراث فرهنگی و گردشگری ، برای مدیرکل جدید آرزوی توفیق نمود و اظهار امیدواری کرد: در مدیریت جدید ، لاهیجان به لحاظ دارا بودن ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه ابنیه تاریخی این شهر آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته ، افزود ند : برای مسجد اکبریه قدمهایی توسط اداره میراث برداشته شده ، اما کافی نیست . وی با ابراز گلایه از فضای سبز حیاط مسجد اکبریه ، حوض شکسته آن و... افزود : میراث خود رسیدگی آنچنانی انجام نمیدهد و اجازه کار هم به به شهرداریها داده نمی شود تا به صورت مشارکتی به این فضاها رسیدگی شود.   
وی با بیان اینکه بناهای تاریخی کارکرد اقتصادی خوبی دارند ، افزود : به  صورت اصولی و کارشناسی می‌توان از بناهای تاریخی کسب درآمد اقتصادی کرد و مخارج مرمت آنها را تأمین کرد .
وی گفت : مسجد اکبریه و حمام گلشن از جمله بناهای ارزشمندی است که می توان برای آن برنامه ریزی  داشت و برای نوروز پیش رو حتی مبلغ ورودی دریافت کرد.
تمیزکار گفت : پیشنهاد میکنم اداره میراث، خانه صادقی یا ساختمان  میراثی دیگری را برای تبدیل  به  موزه میراث فرهنگی در اختیار شهرداری قرار دهد تا انشاء ا... منشاء خیر برای مردم باشد .
وی گفت : ازسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری می‌خواهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به حفظ مواریث تاریخی لاهیجان داشته باشد و لاهیجان را مورد عنایت ویژه قرار دهد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil