سه شنبه 3 اردیبهشت 1398

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ دکتر خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه ی زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه ی بازدید از ایستگاه مرکزی خط آهن رشت گفت: برای خط آهن قزوین - رشت با 185 کیلومتر ریل گذاری، 8 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل، 9 کیلومتر پل و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری بیش از هزار و 850 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شده و ارزش فعلی این طرح حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان،خیر الله خادمی افتتاح این طرح را زمینه ی تحقق کریدور نوستراک یا شمال جنوب دانست و افزود: این مسیر از رشت در دوجهت، یکی بسوی انزلی و دیگری تا آستارا پیش خواهد رفت تا علاوه بر اتصال به بندر انزلی، زمینه ی تحقق مسیر ریلی نوستراک مهیا شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خط آهن قزوین - رشت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک منحصر دانست و افزود: فراهم شدن امکان حمل 10 میلیون مسافر و 20 میلیون تن کالا در سال دستاوردی ست که موقعیت ترانزیتی و منطقه ایی کشور را به نحو چشمگیری ارتقاء خواهد داد.
وی همچنین از پیشرفت 25 درصدی فاز نخست خط آهن رشت - انزلی خبر داد و افزود: ساخت خط آهن این مسیر 40 کیلومتری در دو فاز طراحی شده و در فاز دوم آن نیز پیمانکار مستقر است و پیش بینی می شود در یک دوره ی سی ماهه به اتمام برسد.
وی در پایان اضافه کرد : با اتصال خط آهن قزوین-رشت به انزلی زمینه ی تحقق نوستراک از طریق دریای خزر مهیا می شود و ترانزیت کالا از شبه قاره ی هند به روسیه و اروپای شمالی انتقال می یابد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil