پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومى جمعيت هلال احمر استان گیلان مهدی ولی پور با تاکید بر باز آموزی نجاتگران و امدادگران هلال احمر افزود : دوره های باز آموزی زمینه ساز حضور موثر نیروهای صف در عملیاتها و حوادث احتمالی می باشد که باید به صورت مستمر صورت گیرد تا امدادگران با علم روز و تجهیزات آشنایی کامل داشته باشند .
وی عنوان كرد: 380 تن از نجاتگران و امدادگران در سه گروه 126 نفری در دوره ای دو روزه (یک روز عملی و یک روز به صورت تئوری ) آموزشهای لازم را دریافت می کنند .
ولی پور گفت : نجاتگران در این دوره آموزشى مباحثی شامل کارگاه تجهیز پزشکی ، کنترل علایم حیاتی ، کارگاه آتل بندی ، و بانداژ ، حمل و کنترل مسیر تنفسی و کارگاه CPRبه صورت تئوری ، آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن ، خودروی آمبولانس ، و مدیریت در صحنه نحوه رها ساز ی و تثبیت خودرو را به صورت عملی فرا می گیرند .
هدف از برگزاری این دوره، افزایش توانمندی و سرعت عمل نجاتگران مستقر در پایگاههای سطح جاده های استان برای ارایه خدمات بهتر به مسافرین نوروزی سال ۹۸ می باشد.
سیاوش غلامی معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان با اشاره به اهميت برگزارى اين دوره آموزشى گفت : نجاتگران حاضر در پایگاهها در قبل از حضور در این دوره آموزشی پیش آزمون دادند که در صورت کسب نمره قبولی در دوره مذکور حضور یابند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil