پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: قطعاً در این شرایط، ارتباط آکتائو با بنادر شمال کشور، فرصتی مناسب برای ما فراهم می کند.

وی با بیان اینکه دریای خزر همچون خلیج فارس و دریای عمان تحت کنترل غربی‌ها و آمریکا‌یی‌ها قرار ندارد، افزود: ارتباط ایران با قزاقستان از مسیر دریایی بسیار حائز اهمیت است.
دکتر سالاری با اشاره به فعال شدن کریدور چین- قزاقستان- ایران، گفت: آمارها نشان می‌دهد که حجم مبادلات با چین و قزاقستان از طریق شمال ایران افزایش پیدا کرده در حالی که در جنوب کشور این آمار با کاهش مواجه شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخورداری از 3 بندر از نقاط قوت این استان است، تصریح کرد: اگرچه بندر آستارا از آکتائو دور است اما برای صادرات کالا به مقصد ترکیه و عراق بسیار مناسب‌تر محسوب می شود زیرا حمل و نقل از مسیر دریایی ارزان تر است.
وی با اشاره به ظرفیت بندر تازه تأسیس کاسپین خاطر نشان کرد: اگر سرمایه گذاران خارجی نیز در این بندر ورود کنند، پیوند محکم تری با کشورهای همسایه برقرار می شود.
استاندار گیلان گفت: چنانچه سرمایه گذاران خارجی وارد بندر کاسپین شوند به یقین نگاه بلند مدت‌تری به این بندر خواهند داشت و فعالیت های تجاری خود را با این منطقه گسترش می‌دهند.
دکتر سالاری ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای ارتباط با بندر آکتائو را بسیار قابل توجه دانست و برای میزبانی و دیدار با استاندار آکتائو اعلام آمادگی کرد.
وی در ادامه به نیاز کشور به واردات گوشت اشاره کرد و گفت: قزاقستان یکی از تامین کنندگان گوشت مورد نیاز کشور است و ما تلاش می کنیم برای تسهیل واردات گوشت بروکراسی های اداری موجود را کاهش دهیم.
استاندار گیلان افزود: مراحل طولانی قرنطینه دام حین واردات، در مسیر تنظیم بازار مشکل ایجاد می‌کند و کوتاه تر شدن آن قطعا در پایین آمدن قیمت‌ها تاثیرگذار است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil