جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسین محمدپور " در برنامه آموزش فرهنگ ترافیک كه در روستای اطاقور شهرستان لنگرود برگزار شد بیان داشت: موتورسیکلت وسیله‌ای سراسر ناامن است كه همه ساله زندگی میلیون‌ها نفر را در ایران مورد هدف قرار می‌دهد، وسیله‌ایی که با توجه به شلوغی جاده‌ها و مرقوم به صرفه بودن و هزینه كم مورد استقبال بسیاری از مردم به خصوص جوانان قرار گرفته است.  
این مقام انتظامی با بیان اینکه دو چالش اصلی تصادفات در استان گیلان موتورسيكلت و عابران پیاده هستند و در سه سال گذشته میزان 56 درصد از تصادفات استان در محورهای فرعی و روستایی را تشكيل داده و به این دلیل ضرورت دارد موضوع آموزش موتورسواران در روستاهای هدف و پرتصادف اجرا شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک و تعمیم آن به سایر شهرستان‌های استان ابراز امیداواری کرد و ادامه داد: با اجرای برنامه‌های پیش رو، گام موثری در حوزه کاهش و پیشگیری از بروز تصادفات برداشته شود.  
سرهنگ محمدپور اظهار داشت: در مردادماه سال جاری آموزش کاربردی توام با اهداء کلاه ایمنی و نمایش فیلم‌های تصادفات موتورسیکلت سواران و نصب شب‌نما توسط پليس راه گيلان آغاز شده و سی ونهمین جلسه آن در روستای اطاقور شهرستان لنگرود با حضور مسؤولان محلی و موتورسواران برگزار و تعدادی کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهداء شد.
رئیس پلیس راه استان گیلان کلاه ایمنی را صدفی برای محافظت از مروارید جان موتورسواران دانست و خاطرنشان کرد: ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدید کننده جان موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای محافظت از سر آنان حین ضربات ناشی از تصادف است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil